Billig Bryllup ved hjelp av Ebay

eBay og bryllup går kanskje ikke hånd i hånd, for noen. For meg derimot var det helt logisk. Alt man skal ha til et bryllup er dyrt, fordi folk KAN ta så mye de vil, fordi folk vil ha det beste til bryllupet sitt.  Da jeg begynte å planlegge bryllupet mitt i januar 2011 (uoffisielt mye tidligere enn det da :P), begynte jeg å lage lister på ebay med alt jeg kunne kjøpe derfra. Jeg så på alt fra dekor og velkomstgaver til selveste brudekjolen. Jeg brukte litt tid på å lete igjennom haugevis med sider opp og sider ned med bryllupsdekorasjoner, sammenlignet priser og så på tilbakemeldinger til selgere.  Det er faktisk mulig å finne mye fint på eBay, hvis man vet hvor man skal lete, hva man skal lete etter og hvis man har litt god tid så man kan vente på 4 ukers post fra Kina.

Det som ble kjøpt inn til mitt bryllup fra eBay:Image

  • Løpere til bordene
  • Roseblader
  • Glasshjerter
  • Bordkort
  • Bordnummerkort
  • Velkomstgavebokser
  • Slips og tørkler til forlovere
  • Tiara
  • Slør
  • Brudekjole
  • Brudens sko
  • Bukseseler til brudgommen
  • Forloverkjolen til min søster

 

Brudekjolen min var helt perfekt for meg, kostet under 1000 kroner, og ble litt ekstra pyntet med et blått bånd i livet som en venninne sydde fast. Skoene matchet det båndet og det samme gjorde steinene i tiaraen min. Forloverne til mannen min var pyntet med slips og tørkle i samme blåfarge. Løpere på bordene i knallblått, sammen med roseblader og glasshjerter lager enkel og pen pynt.

Ved å gå på kategorien «Wedding Supplies» på eBay, så får man opp, i skrivende stund, nesten 700.000 treff. Det er mye å lete igjennom. Hvis du først bestemmer deg for hvilke farger du skal gå for, blir det litt lettere å bla igjennom. I tillegg kan man legge til stoffønsker (på duker f.eks) eller søke etter pris. Under «Wedding Supplies» kommer også en liste med underkategorier opp, hvor du kan lete igjennom «Aisle Runners» «Centerpieces» «Table Decore» «Wedding Cake Toppers» og mange andre. Det er så mye fint man kan finne, man får så mye tips og blir inspirert til å gjøre det lille ekstra. Det trenger ikke være dyrt og fortsatt få et drømmebryllup!

Jeg skal ikke si at bryllupet mitt ble så billig til slutt. Men ved at jeg brukte mindre penger på noen områder, gjorde at jeg kunne bruke litt mer penger på de områdene som jeg syns var viktig, som lokale og mat. Det betyr likevel at man kan gjøre det veldig billig og like vel pent!

Lykke til 🙂

 

Legg igjen en kommentar

