The Secret World – The Boogeyman

ImageJeg har begynt å spille The Secret World, som en del av dere kanskje har fått med dere. Det som fenget meg mest med spille da jeg lest om det og så Gameplay videoer på Youtube, var slossingen. Det at man måtte være våken, aktiv, følge med å faktisk trykke på de rette knappene for de rette monstrene, var det som fenget meg mest. Jeg så i videoer at man måtte bytte ut triks, spells, angrepsmetoder for de forskjellige skurkene i spillet og dette var spennende. Med World of Warcraft kunne du liksom ha dine 4 favorittknapper også var det de du trykket på på autopilot under slossingen (mye i hvert fall). Det blir jo litt kjedelig i lengden.

Da jeg begynte å spille Secret World var det mye av dette i starten også, at jeg bare trykket på noen knapper hele tiden, men det tror jeg er mest fordi jeg ikke visste bedre.

I spillet kan du ha 7 aktive og 7 passive skills. Med skills mener jeg spesialangrep som du kan gjøre med våpnene du bærer. Man kan bære to forskjellige våpen, men man kan alltid lære seg alle våpnene og alle skillsene som finnes med alle våpen. Men dette tar tid, akkurat som det ville gjort om du skulle lært deg både sverdfekting og rifle i virkeligheten. Så må du bytte ut de 14 skillsplassene dine med de skillsene som lettest dreper fiendene rund deg.

Du må også tilpasse angrepene dine etter fiendene du møter. Jeg møtte nettopp min første skikkelig vanskelige motstander, nemlig The Boogeyman. Jeg tror jeg døde nesten 20 ganger før jeg klarte å ta knekken på han, irritasjonsmoment til tusen, men FOR EN LYKKE da jeg endelig drepte han. Jeg trodde jeg skulle dø (haha!).

The Boogeyman har nemlig mange skills på lager og angriper deg både i nærkontakt og på langt hold. Han får ting til å falle fra lufta som gjør at du må gjemme deg i fjellhuler, han kaster beskyttelsesbobler rund seg selv sånn at du må gå nærme nok så du også kommer inni denne bobla for å ikke bli drept av alle ranged-skillsa hans og det finnes tider da du må angripe han på langt hold. Det var et maraton. Jeg løp og hoppet unna spells og måtte passe på at jeg var bak han da han skøy fremover og nærme nok da han skøyt langt unna og at jeg var gjemt meg helt bort da de aller dødeligste skillsa hans kom frem. HAN ER GRUNNEN TIL AT JEG ELSKER SPILLET.

Nå har jeg ikke spillt spillet veldig lenge og jeg har ikke møtt på noen andre som var like avansert som han, men jeg er helt sikkert på at jeg kommer til å møte flere som er enda mer avansert enn det han var. Han var liksom min første «Nå får du se om du har skjønt det»-motstander. Jeg elsket det.

Legg igjen en kommentar

