Søsters tale i bryllupet

I bryllupet mitt hadde jeg min søster som forlover, et bedre valg kunne jeg vel ikke tatt. Hun hadde en fantastisk tale til meg som inneholdt et dikt hun har skrevet selv. Jeg syns dette diktet var så bra at jeg vil dele det med dere.

Da vi var noen små og søte tutter
Som de fleste i nabolaget trodde var gutter
Da gikk vi ofte hånd i hånd,
Med nabons kanin, Ninni, i bånd.
Vi lagde parfyme av roser i hagen,
Og gikk på epleslang til vi fikk vondt i magen.
Du var litt eldre og fikk husoppgaver
Da brukte du meg og Jennifer som dine slaver.
Men det var greit for oss, ikke no moralpreken!
Du ba oss vaske badet og kalte det bare hotel-leken!

Vi satt mye bake i caravellen
Og holdt pusten gjennom hele tunellen
André stilte spørsmål på engelsk som vi ikke forsto
Men vi svarte yes eller no, og han satt og lo.
Vi kranglet vel litt og var litt vill
For jeg husker mamma tok fatt i et av våre lår og klemte til.

Tiden gikk og du ville være i fred med dine venner
Men jeg ville fortsatt at vi skulle holde hender.
Men på sydenferiene våre var alt som gode gamle
Du lærte meg og svømme, ved å dytte meg i vannet.

Pc spill var en stor del av hverdagen etterhvert.
Så stor at vi fikk «pc tid» noe vi syns var rimelig sært.
Men så mye vi sitter på pcnå for tia
Tror jeg ikke det var så dumt gitt,
Så kom vi oss litt ut og fargela bakken med kritt.
Vi holdt basar og klødde Veni for penger,
Synd at det ikke er så lett å tjene penger lenger.

Med selvsydd kjole gikk du ut av din ungdomskole
Og begynte på, ikke en, men to videregåendeskole,
Men etter en stund, endte du opp på kvitsund.

Der tok du lappen og begynte å løpe.
En hel haug av sko og klær du begynte og kjøpe.
Og selv om du ikke husker det
Syns du Robert var heit med en eneste gang,
Løpende i bar overkropp, som den heiteste brannmann.

Men det var bankebrettet som fikk deg betatt,
Dere satt og banket til langt på natt.
Og siden den gang
Har dere bare bitt sterkre
Og dere fåt nok begge familiene merke
«puuuusa pusaaa»

Så kjære Karin og Robert
Skål for dere,
For helse og kjærlighet og livets glede!

3 thoughts on “Søsters tale i bryllupet

Legg igjen en kommentar

