Kjære Oppegårdrussen 2011

Kjære alle 26 på Hydropolis russebussen. Dette går til alle dere som var tilstede natt til 17. Mai i år på parkeringsplassen til rådhuset på Kolbotn og tenkte det var morsomt å vrake bilen min.

Bilde har blitt postet på facebook hvor noen står oppå bilen min. Hydropolis-bussen er den jeg så. Dette går også til sjåføren av Hydropolis om han/hun var tilstede. Og til alle russ på Oppegård, for dere vet hvem vennene deres er og da burde dere også høre dette.

Skadene
Da dere tenkte det var morsomt å snu bilen min på taket klokken halv 5 om morgenen og stå på bånn av den og mose taket på den, så syns ikke jeg det var så veldig morsomt. Bilen er totalvrak. Den måtte rett på dynga. Taket var trykt inn, front ruta var knust, sjåførsiden og passasjerviduet også. En lykt er knust. Begge speilene. Og det er riper over hele bilen som ikke var der før. Bilen var EU-godkjent et helt år til, og fungerte uten problemer. Dere trodde kanskje det var en gammel bil som snart skulle kastes? For meg fungerte den perfekt.
I tillegg til fysiske skadene på bilen, så har dere ødelagt sommerferien min. Jeg skulle kjørte til Geilo i bryllup, til Sandnes i bryllup og kjøre til Hove. Ser dere hvordan dette blir vanskelig nå? Hele sommerferien var bassert på at jeg hadde bil. Samboeren min brukte bilen til jobben hver dag og jeg brukte den hver gang jeg skulle besøke mamma og pappa på Kolbotn.

Flaks
Så til det at Mamma og pappa bor på Kolbotn. Der var jeg natt til 17. Mai. Derfor var bilen min på parkeringa, fordi jeg bodde rett over veien. Når dere spiller Final Countdown utenfor blokka vår, klokken halv 5 så syns vi det var så bra musikk at vi sto å så på dere fra hverandaen.

En annen morsom ting, er at jeg har en haug av subscribers på YouTube som liker å se videoer om Norge. Russen er en del av Norge, derfor filmet jeg dere. Ikke visste jeg at jeg skulle få ta dere i det dere begynner å vrake bilen min. Det var flaks, og det så jeg da jeg våknet igjen klokka 8 for å finne min første bil totalvraket på Norges bursdag.

Så litt om meg
Ikke tro at jeg gir opp på dere. Jeg er ganske god på nettet, og det var ikke så vanskelig å finne navnene deres etter litt søking. Jeg har navnet på alle på Hydropoplis og alle på A-team. A-team gutta har jeg bilde av og. Hver og en av dere. Da en viss person av dere la ut bilde på Facebook og en venn av en venn viste det til meg fikk jeg jo til og med se dere in action.
Jeg har vært hos politiet, de hadde flere navn enn meg faktisk, så dere er anmeldt hele gjengen. Med bilder og video og erstattningskrav. Det tar bare litt tid, men dere er ikke glemt.

Litt om dere
Jeg kan skjønne at dere var så drita fulle at dere ikke tenkte, dere hadde sikkert vært drita fulle i 17 dager og da har det gått utover flere av hjernecellene deres. Det jeg ikke skjønner er hvordan dere kan la vær å våkne opp 18. Mai etter fylla og ikke ha dårlig samvittighet. Hvordan kan dere ikke skjønne at det er noen sin bil dere har vraka og ødelagt og gjort hverdagen vanskeligere for? Mest sannsynlig vet dere alle hva jeg heter, det sto på TV2, ØB og Dagbladet. Karin Bjerga sto det der. Jeg er på Facebook, jeg har Mail og det går an å Google meg og dere hadde funnet ganske masse. Dere kunne funnet nummeret mitt på 1881, ringt meg og sagt «Sorry, vi dreit oss ut» og punge ut penger for skadene. Hva er det som får alle dere til å sitte nå med bestått (eller ikke bestått eksamen) og ha god samvittighet? Det sier jo litt om dere. Dette gjelder også alle dere som ikke var med på dette men som har hørt om dette, og ikke sier noe.

Dette var min første bil. Kjøpt med egne oppsparte penger. Jeg har ikke tenkt at dette skal ende med meg uten bil. DEt skal jeg sørge for at dere får betale for.

edit: Etter tilbakemeldinger har jeg endret litt på den opprinnelige posten. Takk for tilbakemeldinger og hjelp som kan hjelpe meg i å finne de riktige som har gjort dette. Mener på ingen måte å skjære alle over en kam, men sånn blir det nå hvis ingen står frem!

121 thoughts on “Kjære Oppegårdrussen 2011

  1. Fantastisk bloggpost! Håper ordensmakten virkelig får tatt tak i disse vattnissene og at de får gjennomgå litt. Helt ubegripelig korttenkte mennesker. Håper at alt ordner seg for deg igjen, at det blir orden på transporten igjen snart!

    Disse fjompene er jo etter eget utsagn «De spandable guttene fra HYDROPOLIS» (http://www.russen.no/buss/?p=7881), så på tide at de blar opp nå ja…

    1. hadde jeg vært russ og sett en sånn bil ville jeg gjort akkurat det samme. i fylla er absolutt alt lov og russetiden er intet unntak.

      det at du kaller disse gutta for vattnisser gjør meg rett å slett kvalm. ta å voks opp a. serr

      M.

      1. må bare si til deg mma rius….. Fylla har skylda og og alt er lov . må si at samme hvor full du er eller om man er russ, så gjelder norske lover for dere også , slik som alle andre. Er ikke egene regler for fylla eller russen vet du. Er vel heller du som burde vokse opp! Utsagnet ditt gjør meg kvalm!!!

      2. «I fylla er alt lov»…. Selv det som er forbudt ved Norges lover ja…. Voldtekt og vold er vel heller ikke no problem i fylla heller da?
        Ganske selvmotisigende at det er du som sier «Voks opp»…

      3. «Ta å voks opp a. serr». Hvor gammel er du? Kusina mi på 8 prater sånn. Og lær deg å skrive, de fleste andre klarer det i løpet av barneskolen. Men hvis du synes det her er greit, fordi du ikke liker bilen, da da gjør det deg ikke noe om jeg setter fyr på leiligheten/huset/hvoren det er du bor, så lenge jeg er full og ikke synes det er så fint der?

      4. må si meg enig med mma her altså.. når du går så langt som å slenge ut ord som vattnisser.. Da er det du som har gått for langt. Hvorfor er det ingen som politianmelder deg for slik ordbruk? Om politiet mottar en slik, får den samme prioritet som dette med bilen din.. hvis snuten ikke hjelper deg, kan du vel bare gi disse gutta en lærepenge? om noen fucker med meg, gir jeg di bare deng. Her en det snakk om et par kakk i bakhuet på et par stykker;) Da skal fort se at spenna renner inn på konto vett.. Bare si til de andre at det samme vil skje med dem om de ikke blar opp det dobbelte av verdien på bilen.. Du må være din egen mafiaboss Karin! Mafiabosser røyker sigar, går i stripet dress med gullenker og knekker fingre på fiendene sine.. Hva gjør du? du skriver litt på bloggen… og politiet har lættis i lunsjen når de leser dette. Gi ALLE juling! hele verden…! alle er idioter! shit as.. woow

    1. Hvis du synes det er en morsom spøk, så har du kanskje ikke noe imot å betale for en ny bil til Karin da? Siden du tydeligvis kan ta det så sportslig?

      1. Aaaah, så bare folk med ferrari for lov til å ha tingene sine i fred. Sååå, jeg har lov til å ødelegge hjemmet ditt, sykkelen din (antar du ikke har bil, for isåfall har jeg lov til å vrake den, for ferrari har du nok ikke), ja, alt jeg føler for egentlig?

    2. antagelig er du en bortskjemt drittunge som har har fått alt du peker på hele livet, uten å løfte en finger. blir kvalm av den kommentaren din. hadde det vært min bil kunne du prøvd å komme med den kommentaren. det hadde vært siste gangen du åpna kjeften med egne tenner.

      1. lol!! klarer å løfte fingern vettu 😉 men du klarer vell ikke bruke den ettersom den oppholder seg i rassen din 24 7? kult å være loco på chat med trusler osv! tenk å grine så mye for et vrak, bra det ble fjernet. hører ikke hjemme på norskeveier

      2. Tenk deg å jobbe rævva av deg og spare opp penger, så du kan kjøpe deg en egen bil som fungerer, og som du har tenkt til å bruke mye, og så kommer det noen drittunger og vraker det du har brukt så mye penger på. Hva som hører hjemme på norke veier og ikke, er jo hvertfall ikke full russ som skal bestemme. Derfor vi har noe som heter EU-godkjenning. Men hvem har vel hørt om lover og regler…. Alt er visst tillat i fylla.

        Forresten også veldig kult å være loco når man er 30 russ i fylla. Er ikke så tøff når morgendagen kommer, og virkeligheten banker på døra… Tydeligvis ingen som TØR ta ansvar for det de har gjort. MODIG 😉

      3. «kult å være loco på chat med trusler osv!»

        Bra du innrømmer det ihvertfall naef. Skaff deg et liv utenom chatten kanskje?

    1. Når bilen kosta 11000 pluss omregistrering for 1 år siden, alt fungerer strålende og den var EU godkjent et år til, så var den verdt mer enn vrakpanten for meg.

      1. Karin, jeg sa markedspris. Altså den prisen du får i et åpent, konkurrerende marked. Jeg mente ikke din affeksjonsverdi for bilen. Norske bloggere er ikke akkurat kjent for de mest intelektuelle sakprosatekster.

      2. Jeg har aldri sagt at du ikke mente markedspris. Men erstattningskravet blir ikke det bilen er verdt på markedet. Det er mye som har gitt større utgifter for meg på grunn av dette. Og hvordan du kan si at dette er en vinn-vinn situasjon for meg skjønner jeg ikke i det hele tatt.

    1. Nei, Russen ble ringt på 17. mai og kunne melde seg hvis de ville innen 2 dager, hvis ikke ble det anmeldt. Ingen hørte noen ting, så da er anmeldelsen sendt. Men ja, jeg vil bare ha erstatning jeg.

      1. Jammen det er jo bra av deg da Karin. Er jo ikke noe grunn til å starte noen unge menneskers karriere med å få dem straffedømt i noen sekunders dårlig tankegang med mye alkohol i bildet. Så da er det jo bare å fremme ett forslag om en pris du er fornøyd med å trekke anmeldelsen 🙂 I bunn og grunn er jo det viktigste at du får ett fremmkomst middel i sommer til dine planlagte utflukter. Og dette med å eventuelt absolutt få dem straffedømt,tyder da på en bitterhet som du kan heve deg over.
        Guttene ordner helt sikkert pengene til deg,pluss litt for å slippe å komme på feil fot med rettsystemet i en så ung alder 🙂 Håper du lar dette få en god slutt,selvom det kanskje er litt bittert 🙂

      2. Så lenge jeg hører noe fra dem og får erstattning for pengene jeg har måttet ut med på grunn av dette og utgifter til ny bil så er jeg fornøyd. Jeg har ikke noe behov for å gi noen prikker på rullebladet. Men hvis ikke det skjer noe med dette og ingen kommer frem så forsetter det i retten.

      3. @Hans
        Kanskje de tenker seg om bedre neste gang da. De fortjener å bli straffe dømt når de gjør noe ulovlig, på lik linje med alle andre verden.

    2. Hvilken Sum ser du på som en riktig oppreisning da? For utgifter som har kommet grunnet tapet av bilen og bilen i seg selv ?

      1. Er ikke bare penger som teller i denne saken. Her handler det mye om å sette foten ned å vise at dette ikke er greit. Det er ikke greit at russen ødelegger biler, samme hvordan de ser ut. Om dette ikke hadde fått noen konsekvenser hadde det antagelig bare eksalert videre til om noen år og russen plutselig drar hjem å tenner på huset ditt…

    1. Slikt bør annmeldes uansett. Mennesker som gjør slike ting trenger faktisk ett spark i ræva i det minste. Fylla er absolutt ingen unndkyldning for å gjøre hærverk og ødlegges andres eiendom.

      bare å gå til sivilt søksmål mot de alle sammen og du vil garantert få mye mer enn bilen er verdt, de må da betale for tort og svie. Kan bli en del tusen pr person.

      1. Kunne ikke sagt det bedre selv Idill og Krich..
        Å si at bilen var et vrak eller ikke verdt noe viser bare hvor lite respekt folk har for andres eiendom..
        Karin sin bil (vrak etter noens mening) er Karin sin å ingen andre har noe med å herpe den.
        Stå på Karin å anmeld hele gjengen. Denne «uskyldige» spøken bør få konsekvenser for dem. En notis på rullebladet kan gjøre at de ikke kommer inn på den skolen de vil eller ikke får den jobben de søker på.
        Fint. De fortjener det så kansje de tenker seg om en gang til før de neste gang utfører noe «uskyldig» morro.

      2. Sivilt søksmål høres veldig smart ut! WOW, politiet vil uansett henlegge saken, tror du virkelig de er villige til å gjennomgå 30 forskjellige vitneforklaringer for dette skrapet ditt av en bil! Du gjør familien din til skam

      3. Jeg har allerede vært å snakket med politiet flere ganger. Han ene politimannen var ubeskrivelig lei av at russen gjør sånn her, og når jeg har samlet så mye bevis som jeg har gjort skal det nok litt mer til for at saken blir henlagt. Men hvis den blir det, så går man andre veier.

  2. Så utrolig usaklige enkelte av dere er. Er da det samme om bilen er en ferrari eller et hvilket som helst annet bilmerke. Prinsippet er at man ødelegger ikke andres biler! (ikke noe annet heller forsåvidt).
    Kjenner deg ikke Karin, så bare en link til denne siden på facebook, og leste om saken da. Håper du finner ut hvem dette var, og får tilbake det du har krav på!

  3. Håper det svir i pengepungen til de som gjorde dette. Uansett om det gjelder en bil eller en sykkel så er det respektløst og ulovlig. Uansett hvor mye gjenstanden er verdt så skal ikke noen fulle ungdommer ødelegge. Kjenner noen som gjorde litt hærverk på fylla, de ble oppdaget og kontaktet, men i motsetning til de i denne historien så hadde de baller til å stå for det de gjorde, så de fikk gjøre opp for seg og jobbe inn pengene isteden for å få det hele på rullebladet.

  4. haha, jeg blir fantastisk provosert av folk som mener dette «bare var en spøk» og at du skal bare se positivt på dette osv…
    Skjønner ikke folk at selv om det er en gammel bil og kanskje ikke verdt så mye, så er det å erstatte den ganske så dyrt! Det koster MASSE, man må jo kjøpe ny bil, som jo kommer til å koste vaffal 10 000, om ikke mye mer. Skjønner ikke folk det?? man taper ikke bare vrakpanten når man mister en velfungerende bil som er EU godkjent et år til. Det må være folk som aldri har hatt bil som sier sånt. For ikke å snakke om alle utgiftene man har med å skaffe seg ny, og hvor mye tid det tar! nei fy fader, dette er så MYE mer enn en spøk!

  5. Skjønner virkelig ikke flere av kommentarene her. Hvordan kan noen virkelig se på dette som «bare en spøk», og si at det ikke teller siden det «ikke akkurat var noen ferrari»? Saken her ser ut til å handle mer om menneskers handlinger, at mennesker selv er i stand til å oppføre seg slik.

    Ja, de var fulle.
    Ja, de er unge.
    Ja, de tenkte ikke på konsekvensene.

    Men hva i huleste gjør foreldrene da? Tviler på at noen av russen har dekka alt selv, foreldrene har dermed investert i deres russetid og bør også ta konsekvenser for det barna deres gjør – ikke minst bør de være voksne nok til å kunne beklage på vegne av sine barn. (Ikke at ikke russen selv skal gjøre det, så klart).

    Vrakpanten er ikke stor, bilen var heller ikke dyr i utgangspunktet. Det er heller ikke hva som er saken. Saken går på to punkter:

    1. Prinsippsak: At noen kan oppføre seg slik uten å ta konsekvensene.
    2. At samfunnet (les: politiet) ser ut til å tillate samfunnsborgerne å oppføre seg slik uten å få konsekvenser.

    Håper foreldrene til russen leser innlegget og innser at barna deres kanskje ikke kan defineres som voksne helt enda. Kanskje heller ikke dem selv.

    Ingen kan utelukke at de til tider ville være i stand til å drikke seg fulle og i total black-out kødde med en ting som ikke er din, spørsmålet blir hva man gjør etterpå. Hvis de ikke tar konsekvensene tyder det bare på at russen kun var ute etter å ødelegge for Karin.

  6. Håper du får erstatning og mer til, Karin. Blir flau av at «voksne» folk gjør sånt. Alkohol er ingen unnskyldning – er du bevisst nok til å stå oppreist, er du bevisst nok til å forstå konsekvensene av en sånn handling – og jeg håper det får konsekvenser. Det er skummelt at de samme menneskene faktisk har lov til å _kjøre_ bil. Also, latterlig å anonymt påstå at du overdriver.

    Hold oss oppdatert!

  7. Ble kjempe gla av aa lese dette innlegget! Ikke fordi bilen din ble totalvraket – men pga maaten du haandterte det paa. More power to you! 😉
    Makan til broedhuer hele gjengen! Jeg var russ for et par aar siden selv, festa og sto i – men aa snu biler opp paa huet? Samma pokker hvor mye bilen var verdt eller hvor mye de hadde drukket, maa da vel gaa an aa skille rett fra galt og bruke normal folkeskikk!

  8. karin det er så forferdelig! jeg håper du har det bra til slutt og at du har den beste sommeren. lykke til med alt.

    de som gjorde dette er ubeskrivelig dumm. å la du ta videoene og å poste dem på facebook! selv for det bør de få en slags fornedrelse.

  9. respektløst er det, hadde det vært en splityter ny BMW eller din bil gjør det ikke saken noe bedre, handler om og respektere andres eiendeler, noe disse gutta tydligvis ikke vet noen ting om.

  10. Du fortjener erstatning uansett! Russen burde virkelig skjerpe seg, De kunne jo tenke seg visst det hadde skjedd med dems egen bil!! De fortjener å bli anmeldt og få en bot for hærverk og da betale deg for bilen! Lykke til!

  11. Helt enig med Krish.
    At det i det hele tatt er mulig og prøve og annse og kalle dette en spøk, hvor blåst er man ikke da?
    Jeg syns til og med hun er for snill mot russen som nesten tilgir dem fordi de var så drita.
    Kan man ikke drikke og oppføre seg, så får man la være og drikke.
    Helt enkelt. Uansett om denne bilen hadde vært aldri så hau gammel, burde russen kjøpt en splitter ny en til henne som straff, det svir ekstra mye for dem og ganger henne desto mer. Etter det kan vi jo snakke om «bare en spøk», for først da forstår de nok hva en økonomisk «spøk» er.

  12. å for dem som ikke har så god råd,er det snakk om mye penger når man må erstatte det selv.
    stå på Karin.

  13. Helt ypperlig at du har fått anmeldt disse «barnerumpene» til politiet. Når jeg leser om slike «spøker» er jeg inderlig glad jeg valgte å ikke feire som Russ. Noe mer lavmålt kan jeg faktisk ikke komme på i farta. Greit nok, de fleste oppfører seg og det skal jo være en hyggelig fest. Men desverre har det sporet totalt ut de siste tiårene. På tide å legge ned hele møka. Eller i det minste ha en liten pause. Kanskje bånnskrapet forstår at det er på tide å oppføre seg.

    Og jeg kan ikke annet enn le av de som synes man ikke skal sværte disse kjekke ungdommer med anmeldelse som kan riskere at de får vansklig med å finne jobb. Kjipt det pølsa. Skulle tenkt på det før du dret deg ut. Som man sa når en var ung ramp, «den som er med på leken får tåla steken.»

    1. Dr. W ? Hvor trangsynt går det egentlig ann å bli? Å utale seg på en slik måte du gjør, uten egentlig å ha noen form for førstehåndskunskap om hva det vil si å være russ er rett og slett latterlig. Men til din informasjon så er denne «møkka» og «bånnskrapet» slik du ser det med på å støtte flere viktige organisasjoner som jobber for bedre levevilkår for de som ikke er så priviligerte som oss her i Norge. Du har kanskje hørt om russens humac aksjon?

      Russetiden og tiden før den starter, hvor ungdommene må sammen klare å bygge sin russebuss eller russebil, byr på en erfaring som du ikke kan få liknende noe annet sted. I tilegg til dette, kytter det også et sterkt felleskap som er inkluderende og åpent. Dette er i tilegg kun noen få av de positive sidene ved russetiden

      Det er kanskje påtide å åpne øynene og se at det er flere sider av en sak?

      Niggha pleeeease

      1. Det er selvfølgelig masse positivt med russefeiringen også. Jeg har hørt mye gode historier om russ som har samlet penger til organisasjoner og det er kjempe flott! Men noen skal selvfølgelig ødelegge 😦

  14. Jeg var også russ i år, og passe drita til enkelte tider, dette gjelder også natt til 17. Men å snu en bil, og vrake den? Det er så barnslig at det ikke finnes ord! Er selv oppvokst på Kolbotn, men var Oslo russ, og Oppegård russen, spesielt guttene, var dårlig likt der Pga sin dårlige oppførsel. Jeg kjenner flere av hydropolis guttene, og det forundrer meg ikke at ingen tør å be om unnskyldning. Barnslige, og dumme gutter som tror de kommer fra alt. Håper virkelig de får seg en dyr lærepenge av det her, for det fortjener de.

    1. Hei bravo mobbeoffer aasen.. legg opp livet ditt! guttene på denne bussen er faktisk veldig godt likt 😉 kjipt for deg at du er en taper

      1. Hei Russ.

        Moren din fortalte akkurat hvor lei deg du ble når du leste kommentaren fra Silje. Ifølge henne var du oppriktig trist. Dette her stiller deg ikke i en spesiel smart situasjon. Please, ikke oppfør deg som en 3-åring og ta ansvar for det du har gjort 🙂

      2. Hei «;)» jeg var selv buss sjef på «jodelleik» fra Nordstrand! Og kan bekrefte at guttene på hydro var godt likt! Og hvorfor drar du inn moren til en du ikke kjenner? Idiot! Vet også om en som har film når den ble veltet som viser at det ikke var de guttene som veltet den!

  15. Snakker om dekadent ungdom! Anmeld dem uansett hvor mye penger dem tilbyr! Jeg ser INGEN grunn til å la idiotene kjøpe se unna dette. Det er helt klart at det er vant til å kjøpe se unna ansvar med pengene til mamma og pappa allerede så det er på tide dem får en ordentlig smekk på finger’n. Ikke flere USA-turer på disse pappaguttene! Klarer du få dem fengslet et par uker så er det bare bonus!

    Og kommentarene som er kommet etterpå om bilens verdi er ren SKAM! Snakker om total mangel på dannelse!

    K.

  16. jeg vil gjerne si unnskyld og vet at det ikke er bare jeg som sto oppå bilen din men jeg var dum og drit ful husker så vidt at jeg sto oppå der (det eneste jeg gjorde var å stå oppå der) og jeg vil si at jeg veldig lei meg at jeg gjorde det og vil gjerne gjøre opp hvis det er forsatt mulig og trekke anmeldelsen for eksempel prate via facebook og vil gjerne ha hele navnet ditt

  17. Skammelig. Dette bør svi i lommeboken til alle de skyldige! Skjønner ikke at noen kan kalle dette en spøk. Er fra området og har delt linken på facebook. Håper de skyldige får sin straff.

  18. Lykke til. Håper politiet gjør jobben sin nå, og at drittungene må gjøre opp for seg.
    Dette kan overhode ikke kalles noen spøk i det hele tatt, og det er ingen unnskyldning for de som har gjort det. De regnes som voksne mennesker og må ta ansvar for det de har gjort.

  19. Herregud, blir ordentlig flau på ungdommens vegne her.. Var selv russ for tre år siden, drita full hele perioden, men vi gikk jo ikke rundt og ødela andres eiendom fordet. Enig med at disse «spøkefulle» ungdommene virkerlig trenger en smell, for å vise de at verden er større enn den videregåendeskole-bobla de kom rett fra, hvor de var størst og verdensmestere hele gjengen. I den virkelige verden, må man kunne handle etter hva som er lovlig og ikke, og gjør man ikke det, så får det konsekvenser, enten man er full, russ, eller ung og dum (disse russene er tydeligvis alle av de nevnte). Håper virkelig du får igjen det du fortjener Karin, og at russen får smake litt på hvordan det er å være voksen; ta ansvar for egne handlinger. Husk, mamma og pappa kan ikke hjelpe dere ut av alle deres dumheter resten av deres liv. På tide å vokse opp!

  20. Ikke godt å si om «naef», «meg» og «meg2» var på russebussen eller ikke. Om de representerer gutta som deltok sier det vel alt. De bør definitivt anmeldes. Synes også det er snodig at «Hans» mener at de bør få slippe billigst mulig unna. Holdningene her gjør dette ekstremt usmakelig. De har fått anledning til å rydde opp men mener åpenbart at det er ok å ødelegge andres verdier, gitt at verdien i deres øyne ikke er stor nok. Syke mennesker.

  21. Fy fader så ræva gjort!! Det er det DUMMESTE jeg har hørt oppi kommentarene oppafor her at bilen var et vrak så det gjorde lissom ikke noe. for meg så ser den bilen der hel å pen ut og velfungerende å jeg syns det er synd på deg Karin som måtte oppleve de hjerneløse Hormonfylte drittungene som ikke ser konsekvenser ødelegge bilen din sånn. SKJERP DERE!!!!! Hadde det vært min bil som lå på hue så hadde jeg nok mala ytterveggene på huset mitt med trynet dems!!!

    Håper alt ordner seg for deg Karin! 🙂

  22. Stå på Karin.
    Hvis dette blir henlagt, så kan politiet like gjerne si til neste års russ at «Vær så god, gjør som dere vil. Ingenting dere gjør vil få konsekvenser.» Men regner med at politiet også ser signaleffekten av dette.
    Til russen som gjorde det og til idiotene som prøver å spøke det vekk nytter det ikke å diskutere med før kanskje om noen år.

    Kostnadene dine bør regnes i ny bil i minst like bra stand + taxi frem til du får ny bil. I tillegg burde de vel slenge på litt for å vise at de beklager det og skjønner konsekvensene.

    Krysser fingrene for at ordtaket «Det blir nok folk av dem og» stemmer…

  23. De guttene fortjener å få problemer med politiet. De har vært noen mobbere og drittsekker hele livet, så dette burde de ikke slippe lett unna. De fortjener å svi. Det der er ikke noe de gjorde i noen sekunder uten å tenke, det er sånn de har holdt på hele livet. Let them pay

    Og de som skriver at det bare er en spøk er nok de samme som ødela bilen. Å ødelegge en bil er ikke en spøk og det er noe man skal få problemer med politiet for

  24. Jeg blir utrolig provosert. La for all del anmeldelsen stå ved lag. Det hadde vært å håpe at flere av disse tullingene hadde fått en aldri så liten ripe i en vandelsattest de kanskje kan få behov for framover. En ren nytelse hadde det vært å få snusen i om rampestrekene hadde fått ubehagelige konsekvenser.

  25. Det får’n si, jeg er en fan etter å ha lest hvordan du takler dette og hvordan flere av disse brødhuene faktisk våger å kommentere her på siden din. Ikke gi opp, saksøk for verdien av bilen, ferien, og tiden du bruker på dette. Sånn oppførsel går det ikke ann å tolerere.

    Lykke til med oppgjøret!

  26. Svarene til visse her gjør at jeg håper de får svi på «pungen» eller andre edlere kjønnsdeler.
    Bare for at den (bilen) var der, eller ikke har verdi i andres øyne har ingenting å si. Bilen var din eiendom, og det gir ingen rett til å gjøre noe med den. Kalles respekt for annen manns eiendom og noe foreldrene burde lært bort (men de kjøpte seg fri ved å sponse bussen).
    Håper de ansvarlige får smekk på finger’n, erstatningskrav, dom, bøter og ikke kommer inn på «drømmeutdannelsen» sin.
    Foreldre – når dere leser dette og kjenner igjen «poden». Ta ansvar for det dere har skapt!!
    Idioter finnes overalt, men det er først når man tar ansvar for sine handlinger at man slutter å være idiot. Dum i hodet kommer man være uansett.
    Har selv gjort saker jeg ikke har vært stolt av, men jeg har i allefall gått tilbake å gjort opp for meg. Selvrespekt og stolthet har jeg tilbake.

  27. Kom tilfeldigvis over denne posten. Har selv måttet vrake egen bil og oppleve at pengene gikk rett i vasken, dog ikke etter noe så sinnløst!

  28. Håper du vet at snitchere får konsekvenser i sitt liv, om du kanskje ikke merker det nå.. så vil du uansett merke det senere.
    Ikke akkurat smart av deg å offentlig gjøre deg selv som snitcher på nett;)

    1. Dette er ikke snitching da. Dette har allerede vært en sak i Avisen det. Ingen navn er gitt ut heller. Og de som ikke hadde noe med dette å gjøre, som sto ute har blitt fjernet da de ringte meg! 🙂

      1. Du utgir likevel informasjon som gjør at man kan finne ut hvem som du mener det er. Dette uten noen form for bevis uten det bilde du har lagt ut. Du har strengt tatt ikke lov til å legge ut bildet uten å spørre de som er på bildet!

      2. Det er greit. Bilde skal bli fjernet å erstattet med et annet bilde så fort kommer.
        Jeg har bevis på at hydropolisbussen var der da dette skjedde, men det holder jeg for meg selv så jeg ikke skal legge det ut på nettet. Bilde over er ikke av hydropolisrussen en gang.

      1. (Altså c-fraiche må vokse opp, ikke du Karin;) Stå på!)

        C-fraiche, å true noen er bare patetisk.

    2. Håper du vet at folk som ødelegger biler får konsekvenser i sitt liv… Hadde bilen din blitt totalvrak Fraiche, da hadde ikke du anmeldt selv, fordi du hadde sett deg selv som snitcher..? Håper det får konsekvenser for de som har gjort det. Hadde anmeldt dem uansett..

  29. Unnskyld meg, til alle dere som skriver «for et vrak» og slike ting. For noen usympatiske jævler dere er. Enten så er dere oppblåste rikmannsunger, eller så har dere bare ikke tenkt noe særlig over dette i det hele tatt. Hun hadde kjøpt denne bilen med sine egne oppsparte penger! Livet hennes gikk for det meste rundt pga. den bilen, for å sette det sånn. Og her kommer dere og kaller den bilen for skrap? Da min første bil ikke gikk gjennom EU-kontrollen, og jeg måtte skrote den ( RIP Ford Escort, 93′ modell), ble jeg grundig lei meg. Den bilen var jaggu meg ikke skrot for meg, selv om den ikke gikk gjennom kontrollen. Og her kommer det faktisk berusa ungdom som har nerven til å faktisk ØDELEGGE en helt fin og funksjonerende bil! Og nok en gang, til dere som kalte bilen for skrot – man skal ALDELES ikke skue hunden på hårene. Dette innlegget gjorde meg forferdelig rystet. Jeg synes veldig synd på deg, Karin. Jeg håper de alle blir anmeldt, og at du sitter med en bil igjen snart. Dette er noe av det slemmeste jeg har hørt om når det gjelder russen!!

  30. Den bilen forurenser masse. Og har elendig sikkerhet. Mine foreldre hadde ikke latt meg verken kjøre eller kjøpe den. Invester litt mer neste gang i sikkerhet for deg, og for forhindring av herverk. Tror du ikke russen sa, vi tar den billigste/støggeste dritten av en bil DER a. Ikke den velholdte 15 år gamle Golfen ved siden av. Slutt å gråt over spilt melk, voks opp! Flaut å legge ut om det her på nett og det sier litt om deg. Cut your losses og få igjen på forsikringen. (Hvis du i det hele tatt gadd å forsikre det rullende skrapet helt da). Jeeez

    1. Hei. Å forsikre den bilen mot herværk og andre ting hadde vært dyrere enn bilen i seg selv. Bilen har fungert stårlende for meg og har ikke vært noe problem og ja den var billig. Og det at jeg har skrevet om det på nettet har gitt meg flere opplysninger om saken enn før jeg skrev om det!
      Selvfølgelig skjønner jeg at de tok den styggeste bilen, men det gir ingen rett i å ødelegge noe som er mitt. Tror heller kommentaren din er det som er «flaut» her.

      1. er så enig med z0r! «slutt å gråt over spilt melk, voks opp!» det skulle vært navnet på saken din.

  31. Hvis du tror du kommer til å komme noen som helst vei med denne saken, er det bare å legge opp. Greit politiet viser interesse fordi de hater russen, men denne saken er ikke en sak som politiet orker eller ønsker å bruke tid og ressurser på. Russen herjer og det er greit, den bilen er verdt mindre enn du ville brukt på saksomkostninger i en evt rettsak også. Her tror jeg eneste mulighet er å be russen om et par tusen for tort og svie, mer får du nok ikke gjort. Det er kanskje synd, men en realitet. Synes det er litt synd å se at du ikke har mer kunnskap om rettsvesenet og samfunnet, dette er absolutt ingenting å bruke energi på. Leste gjennom artikkelen å trodde dette var tull, men etter å ha lest litt skjønte jeg at du var seriøs, patetisk.

    1. Du har tydeligvis sykt peiling på dette med rettsvesen og samfunn altså. Men hvis alle bare skal la bilen sin bli vraka og ikke si noenting om det, så hadde ikke det blitt en fint samfunn til slutt. At du syns jeg er patetisk fordi jeg sier ifra at noe ikke er rett så får det være din greie, også kan du jo slutte å kommentere.

      1. Litt sjukt å si da Karin. Tror du virkelig i en gitt realitet at folk kunne gått rundt og herpa et så stort nummer av folks biler at det hadde gått utover samfunnet?? Litt spesielt å si, og veldig virkelighetsfjernt. Jeg har lest mye av det du skriver. Men det er som regel ganske ugjennomtenkte tekster og svar. Det er liksom alltid overfladisk, bare så vidt skraper i overflaten av hva du kunne ha bringet opp på et tema. Det er så lett skrevet/beskrevet at hvem som helst kunne skrevet det. Jeg ser ikke talent, jeg ser en som kapitaliserer på andres ENDA kjedeligere liv. Props til Hans over her, han er hvertfall en realist og skjønner hvordan ting henger sammen.

        Hvis alle på bussen blar opp med noen hundringser så er det ordna. Case closed. Og du kan fortsette å blogge om ja, hva enn du blogger om? Hvis du er avhengig av bil er det eneste og kjappeste veien å gå.

        Til alle andre støttende mennesker ovenfor: Dette er INTERNETTET. Folk gjemmer seg bak ip adresser og er tøffe i trynet. Jeg blir helt paff når jeg leser hva folk synser. «Dere» gjetter det er folk på bussen som skriver her, uten bevis. Newsflash, vi er fortsatt på NETTET – du veit ikke en dritt. Slutt å syns eller lek bedreviter, eller rett og slett et bedre menneske. Det er hvordan du opptrer i livet og de valgene du tar som definerer deg og er din personlighet. Man er ikke alltid seg selv når man er på grisefylla. Jeg med oppfører meg ikke alltid i tråd med hvordan jeg ser meg selv mens jeg drikker. MAN FÅR SVEKKET DØMMEKRAFT.
        Noe du Karin, har kronisk på eller av fylla.

    2. Gjetter at du er en av dem, siden du er så opphengt i hvor mye hun evt vil kreve å få, og så fullfører med å prøve å få henne til å gi opp. Veldig modent. Det er bare en ting å si: De er feige uslinger, og hun er utrolig modig. Og det finnes andre måter å løse ting på dersom politiet ikke hjelper. Og basert på det jeg har lest her er Karin absolutt istand til å lage trøbbel for disse gutta, noe de fortjener.

      1. Gjetter at du er psykisk syk som henger ut andre mennesker på nett overalt maria! skaff deg et liv

      2. Overalt? Hvor? Jeg må være større enn jeg selv er klar over, whoo. Og henger ut? Du har jo og skrevet her, så da har du visst like lite liv som meg. Sucks to be you.

  32. OI. Her var det mye dritt. Så mange usakelige og patetiske kommentarer på ett og samme innlegg skal man lete lenge etter.
    Håper virkelig at politiet gjør noe med det, at russen står for det de har gjort og at alt ordner seg. Det er ikke greit at noen vraker bilen til et annet menneske, fulle/ikke fulle. Det er ikke greit at politiet skal la de slippe unna «fordi de er russ», og det er ikke slik at Karin skal tape penger og tenke at «jaja, bilen var gammel – og etter noens mening, stygg -«. Det har ikke noe med det og gjøre, dette er en prinsippsak. Come on.

    Jeg orker virkelig ikke si noe om de andre kommentarene her, det blir bare for dumt. Jeg blir så oppgitt. Stå på Karin, det kommer til å ordne seg til slutt!

  33. du er seriøst psykisk syk! beviset på det kommer frem i filmene av deg på facebook.
    Du anmelder en person for og velte bilen din når han var på legevakten? er det bra bevis? samme om han var buss sjef på bussen eller ikke, han er ikke ansvalig for hva personen gjør når de går ut av en buss, går over veien for så og velte en bil?

    1. Du er veldig glad i å kalle folk psykisk syke… Bør kanskje tenke ut flere måter å prøve å rakke ned på noen på… Eller evt skaffe deg litt info om diverse psykiske sykdommer. Vil gjerne høre hvilke sykdommer du mener folk har her. Og gjerne hvilke beviser det er snakk om i de filmene. Eeeeeller bare voks opp.

      1. Hvem faen er du?? Ahit ass går det an å bli så dum. Den kommentaren er ikke rettet mot deg. Filmene sier du? De ekstremt kleine engelsk/norsk filmene uten mål og mening? Synes det nesten er modig å lage dem for så å legge de ut på nettet – men igjen så snakker vi null selvinnsikt. Maria du er håpløs. Kan ikke skyte løsskudd mot alle her vettu. Du veit ingenting om de som skriver, og det vet alle. Derfor er det temmelig lavt på IQ stigen å gjøre deg opp en mening om folk på forumet her. Fordi det er fysisk umulig å faktisk vite hvem som skriver. Men du trosser naturlovene! Skjønner du at det ikke går an? Skjønner du ikke at hvis man angriper noen på den måten gir det deg NULL kredibilitet og får deg til å virke rette og slett skikkelig dum. Det er jo ingen substans i det du sier what so ever!! Jeg HATER mennesker som synser/dømmer/etc på nett. Og du er en av dem. En idiot som tror et svar på et innlegg du ikke liker kan rettferdiggjøres i tomme beskyldninger. Voks opp din forbanna idiot(trenger ikke vite hvem du er engang for å claime den).

  34. De er seriøst bortskjemte de som syns at det er greit å ødelegge denne bilen fordi den er gammel, de MÅ har fått alt i henda, HELE livet og aldri gjort en dritt sjøl. da hadde de visst at det tar masse tid å spare opp penger til en bil, selv en billig bil som dette, man må spare masse penger til å vedlikeholde den og masse penger til å forsikre den… men det er klart, man kan ikke forvente at bortskjemte unger som alltid har fått alt servert på gullfat vet dette, stakkars dere!
    ta dem til retten du karin, eneste rette sier nå jeg, fylla er ingen unnskyldning, og «jeg bare sto på den» er overhodet ingen unnskyldning, du er like skyldig som de andre, så bare start nedbetalingen du, for du var med på dette!!

  35. Syns du skal sørge for at når man googler navnene på disse drittungene, så dukker denne saken opp. Alle arbeidsgivere googler jo navnene til jobbsøkere nå om dagen. Kan fort bli litt vanskelig for dem å få seg sommerjobb, når de selv skal ha bil!

    Mulig det er noen foreldre som ikke er så veldig stolte? Nei, slike drittunger fortjener å bruke fritiden sin til å spare opp erstattningspenger for slik ugang.

    1. Så du mener hun skal drive med trakasering? og synke enda lavere enn hun har gjort? etter norsk lov er ikke det lov;) akuratt som at vraket ble veltet

      1. Har HUN sunket lavt??? :O Det er jo ikke henne som er den slemme her, tvert i mot.
        Håper de får straff som det suser..

        Lykke til:)

  36. Kjære Karin,
    det er synd å se at du har blitt utsatt for kanskje årets dummeste russestunt.
    Jeg ønsker deg lykke til med å få kravet ditt, og bruk hjemmesidens beskrivelse av «Hydropolis» for alt det er verdt (Å bli årets buss er ikke en lett jobb, og er heller ikke på noen måte gratis! Derfor kan ikke alle bli det, men Hydropolis har muligheten til det med de største lommebøkene som noen sinne har falt i et hav!).
    Du er blitt urettferdig behandlet, og noen må stå for det. Det er meget forståelig å sitte og tenke at «de var fulle, det er ikke vits i å forfølge de med det», og i de fleste tilfeller er jeg enig med deg – MEN du anmeldte saken og ingen meldte seg. Derfor, som et ansvar for samfunnet burde disse menneskene stilles for retten, og deres sak burde vurderes av retten på hvorvidt de fortjener en sak på rullebladet. Du har blitt utsatt for et overgrep, og selv om ditt overgrep ikke ligner på for eksempel overfall og voldtekt, eller i kommende sitats innhold, politivold, skal jeg fremdeles presentere et sitat jeg mener er relevant; «(politi)vold bør du anmelde for å få det på statistikken». Sitatet er fra Gatas Parlaments «faen til prat», men meningen i sitatet er statistikken. Jeg er fullt for russefeiring, men jeg er også for at de skal få bevise at de fortjener det. Om dette er resultatet jevnt over, fjern konseptet. Argumentet om at «de er russ, la det fare» holder ikke. Verken juridisk eller logisk.

    Én ting må jeg si; du eller noen andre har gjort en meget god jobb i å gå frem med denne saken på best mulig måte; sosiale medier. Jeg så dette på facebook, og jeg støtter deg fullt ut. Synd å høre ditt økonomiske, og for ikke å snakke om affeksjonsverdimessige tap. Jeg gidder ikke engang gå inn på kommentarene lenger oppe; IQ er forbehold de heldige. Stå på, du har full støtte hos meg.

    Mvh,
    Boye Molberg

  37. Karin, jeg syns du er utrolig modig som står på ditt!! håper disse gutta får seg en lærepenge!! de har 0 respekt for andre sine eiendeler! og desverre så merket du det!! gjør alt du kan for at de ikke kommer unna med dette!!!

  38. Jeg har ingen kjennskap til hverken Karin eller guttene på russebussen, men jeg støtter deg uansett Karin. Slik urett burde ikke gå ustraffet. All ære til deg for at du orker å bruke energi på dette. Det handler mer om at de skal gjøre opp for hva de har gjort, enn at du får pengene. Stå på!

  39. Heia Karin! Helt ufattelig trist lesning. Skremmende hvordan noen tar seg til rette med den størte selvfølge, man kan lure på hva slags oppdragelse de har fått hjemme… «Rasjonalisten» og Boye Molberg sier det som alle- eller ihvertfall alle oppegående mennesker tenker her. Stå på!!!

  40. Mye morro lesning her. Spesielt veldig mange som vet hva politiet kommer til å gjøre. Så kjekt å vite slike ting da, er dere politi da kanskje? Eller har en slik fin glasskule man kan se inn i framtiden med? Følger spent med på utviklingen i denne saken.
    Det store flertallet av kommentarer her er med deg Karin, synd det er noen lavpanner som ikke innser at de er idiotene!
    Hint til dem: Når alle andre sier du tar feil, så er sjansen stor for at du bør holde kjeft og innse at du faktisk tar feil. Du driter unasett kun på din egen legg ved å være idiot!
    Og Hans, du gav meg dagens beste latter, tusen takk… (og jeg ler av deg, ikke med deg…)

  41. Vil bare si at alle som forsvarer russen her i kommentarfelet er ganske innlysende troll.
    Er jo bare folk som skriver for å provosere og litt morsomt å se hvor sykt mange som går rett på!
    Må ikke ta anonyme inlegg på nettet alvorlig, bare et lite tips fra meg.
    Synes forsåvidt at det er drit kult hvor eid disse drittrussfolka ble av dei Karin. 🙂
    De skal nokk få som fortjent.
    Har vært meget hard på flaska og har nokk drokket og festet mer en de fleste 🙂
    Men så full blir jeg aldri. Det er ingenting som heter fylla har skylda.
    Men det er en ting som heter faens drittmennesker håper de slår seg ihjel neste gang de prøver seg på noe «fyllaharskylda-opplegg».

    Det er mye sykt/sprøtt/vilt man kan gjøre i fylla som ikke ødelegger for andre.
    Skulle tatt ibruk gapestokk og offently lynching som straffemetoder for denne typen kvalme.
    Får håpe at alt ordner seg!
    MvH Pansjonert nordnorsk utslagsvask.

  42. Hei!
    Jeg ønsker å kjøpe converse. Og jeg så på et av innleggene dine som handlet nettopp om dette. Kan du legge ut en ny link fra en selger jeg KAN faktisk stole på? Vær så snill. Jeg vet dette innlegget har ingenting med det å gjøre, men vær sååå snill, HJEEELP MEG.!

  43. Karin! Du har rett! Jeg er veldig enig med deg! Jeg håper at du kan få kravet ditt! Lykke til Karin! Og dessuten er du den best lærerinne! 🙂 – Ákos- Fra Ungarn

  44. hehehehehheehheheheheh, det var en kjempestygg bil! tenk deg å kjøpe noe sånt si. Da bruker man heller 4 ganger pengene på russetiden, og velter sånne biler 🙂

Legg igjen en kommentar

