Eden China Restaurant

Jeg har av alle ting, en restaurant anbefaling. Det er kanskje ikke så mange av dere som farter rundt på diverse tettsteder utenfor Oslo for å dra å spise, men denne restauranten er faktisk verdt en kort togtur ut av Oslo for å oppleve.  Dette er en kinesisk resturant, men det er kanskje obvious av navnet.

Bilde linker til nettsiden deres.

Jeg har her denne gangen i anledningen min brors 28år dag. Han spanderte middag på familien, jeg syns det var en OK bursdagsgave fra han til meg ^^ Vi spiste 4 forskjellige retter, delte de alle sammen, så vi kunne smake på mest mulig.

Maten
Det denne restauranten gjør, er å BARE bruke ferske grønnsaker og frukt. Du får annanas som er skjært ut av en hel annanas, ikke fra boks. Det er melon, appelsin, jorbær, kiwi, lakrisrot. Det er ingenting som stopper de. Jeg har spist And i appelsinsaus og kylling i lakrissaus. Det finnes alt mulig der. Og frukten og grønnsakene smaker helt fantastisk og det gir en helt ny opplevese av kinamat.

Det lille ekstra
I tillegg til å ha fantastisk mat, har de verdens hyggeligste ansatte. De tuller og snakker masse og er overhyggelige. Jeg syns det er så koselig å være der. I tillegg til at de er hyggeligere enn de fleste restaurant-ansatte jeg har møtt, hadde de med bursdagsgave til broren min. Han er riktig nok stamkunde på dette stedet og de visste han hadde bursdag.

Den var pakket inn og hadde nettopp kommet fra Hong Kong. Det er en liten kina-drakt man kan sette på vinflasker. Haha. Med hatt. Jeg syns den var enormt kul.

At på til, dro de i gang bursdagssangen så alle i lokalet ble med å synge og klappe og juble for broren min. De overgikk alle mine forventninger, i mat, service og utstråling.

Komme seg dit
Å komme seg til Oppegård er ikke vanskelig i det hele tatt. Toget til Ski stopper på Oppegård stasjon, og restauranten ligger på senteret rett ved stasjonen. Så hit kan du ta turen en dag du virkelig vil ha god kinesisk mat.

Enjoy!

2 thoughts on “Eden China Restaurant

    1. hehe kan skjønne at det kan bli litt langt ja. Men hvis du tilfeldigvis skulle ha ekstra tid og er i Oslo-området, så er det verdt det 😉

Legg igjen en kommentar

