Verden er liten

Jeg hadde ingen grunn til å være på denne konserten. Aldri hadde jeg hørt om «Herreløse» og ikke hadde jeg noen grunn til å høre de heller. Men søsteren min spurte om jeg ville, jeg har jo alltid likt rap/hip hop så jeg takket ja. Så jeg dukket opp på et sted jeg aldri hadde planlagt å vært.

Der møtte vi plutselig Martin. Martin var en god venn av broren min da jeg var yngre. Dette er mange, mange, år siden og jeg har ikke snakket med han på like mange år. Jeg snakket aldri med han da heller egentlig, han var jo tross alt 5 år eldre, og en venn av broren min. Men i dag snakket vi sammen, som om det var det mest naturlige i verden.

Denne Martin hadde en fetter. Han heter Trygve. Trygve slo seg ned på bordet der jeg og søstra mi satt, han tenkte det var jo greit. Aldri møtt han før i hele mitt liv heller. Selvfølgelig har Trygve en venn. Han het Sven. Allerede alt for mange ledd å telle, men så sier Sven at han er på konserten med en fra Latvia som har vært i Norge i en uke. Han har lært norsk de siste 4 månedene. «PÅ YOUTUBE?» spør jeg. Ja. akkurat. Så der hadde han kjent med igjen, og spurt vennen sin om jeg var Karin. Det var jeg.

Så på grunn av en venn av en fetter til en venn av broren min, og en tilfeldighet av en konsert ble jeg i dag gjenkjent av en som har lært norsk av meg på Youtube. Verden er liten.

Legg igjen en kommentar

