Kaffenyheter

Vet du, nå har det kommet to kaffenyheter som jeg følte dere måtte få høre om. Jeg er en kaffeentusiast som drikker MYE kaffe og vet godt hva jeg liker og hva som ikke er god kaffe. F.eks så skal jeg  anbefale deg å ikke drikke kaffe på uterestauranten ved Østbanehallen på sjøsiden. Den var ikke god, og faktisk verre med sukker.

men, to nyheter.

Jeg har en Philips Senso kaffemaskin, som hittil kun har hatt kakao, mørkbrent, medium brent og koffeinfri kaffe til. Men det har vært mye mer tilgjenglig på ebay (espresso, cappuccino, flere smaker kaffe) som ikke har vært til salg i Norge. Men nå har cappuccino kommet til kaffemaskinen. Jeg prøvde den nettopp, det er en smule rart. Melka blir ikke noe tykk og konsistensen er derfor vannaktig og du føler ikke at du drikker cappuccino, men det smaker fortsatt litt cappuccino. Så det hele blir en ganske rar opplevese. Det er jo ikke det samme som en kaffe fra en kaffebar og 10 stykker koster 34 kroner, så da kan man ikke sammenligne.

 

 

 

Deli de Luca har også kommet med en nyhet nå. På Oslo S har de i hvertfall fått inn helt ny kaffemaskin. Igjen, det kan ikke sammenlignes med kaffebarer, men når jeg vil ha kaffe og jeg vil ha det billig har jeg ofte falt på Deli de Luca. Nå har de fått iskaffe der også. Du fyller glasset med isbiter, velger kaffetype og om du vil ha kald eller varm. Du kan velge styrke, enkelt, dobbel eller trippel shot, velge lettmelk eller helmelk. Mange valg og det koster fortsatt bare 20 kroner. Jeg syns det er en god deal.

One thought on “Kaffenyheter

  1. Hi Karin, I’m Italian, my name is Michele and for first I want say you thanks for your norwegian course, I have see it all and now I’m translating your blog’s articles.
    About cappuccino: Italian’s cofeemachines has a little steam-tube, which heat up milk and make it foamy, we make firs normal espresso coffee (in a bigger heated cup) and immediatly after we add in the cup hot milk.
    If you come in Italy i will be happy to make you and your housband drink a very Italian coffee!
    Ha det bra!
    P.S. I’m writing in English because «min Norsk er dårlig».

Legg igjen en kommentar

