Hva jeg bruker iPad til

Alle som ikke har iPad spør som regel to spørsmål til meg. «Kan du ringe med den?» og så det jeg skal gå inn på «Hva bruker du den til?». Jeg har en iPad 1, 32 GB med 3G som er kjøpt i USA i juli. Det er faktisk ganske bredt det jeg bruker den til og her får du se:

Kindle Gratis
Jeg leser ebooks på den. Kindle for iPad, gir deg muligheten for utallig bøker fra Amazon overført trådløst direkte til iPad på veldig kort tid. Du at også muligheter med denne appen å få gratis samples fra Amazon, or du kan lese noen kapitler fra boka før du velger eller ikke velger å kjøpe den. det er variasjon i prisene på bøker, men siste boka jeg kjøpte kosta meg $5, som i skrivende stund var 26 kroner. Det er muligheter for å highlighte steder i boka du liker, å se hva andre har highlightea. Variasjon på striftstørrelse, farger på bakgrunn/skrift. Jeg har lest mye bøker på iPad og jeg kan ikke si det påpvirker synet/hue eller sånt. Det eneste negative er at det er vanskelig å lese ute i sola, fordi lyset på skjermen ikke er den beste! Stort pluss er Whispersync, som automatisk synkroniserer hvor du har kommet til i boka og du kan begynne å lese der du slapp på iPhone hvis du vil det!

Docs to Go fra 45 kroner.
Jeg skriver på iPad. Da jeg gikk på skole var dette programmet jeg brukte Til å ta notater i timen. Det fungerte utmerket til akkurat det. Gode muligheter for redigering av tekst og brukervennlig meny. Negativt med denne er at autocorrect fungerer ikke helt (i versjonen som er ute nå), det er nesten umulig å ikke velge forslaget som kommer opp.

Spill fra 0,-
Det er ikke til å unngå å spille spill. Det er jo så mye morsomme småspill som er innmarri avhengighetsskapende. Hovedspillet jeg spiller er We Rule Quest som jeg har spilt aktivt i flere måneder faktisk.

Blogsy noen kroner!
Dette er appen jeg har valgt å bruke for blogging. Den har fått mye gode omtaler og har gjort blogging fra iPad mye lettere enn det var. Enkelt å hente bilder fra Flickr, picasa, Google og lignende. Etter å ha gått igjennom noen korte videoer så syns jeg det er nye lettere å blogge nå!

Feedler gratis
Dette er her jeg leser så og si alle blogge nå for tiden. Jeg abbonerer på det jeg syns er bra og får en fin oversikt over ullen av bloggene jeg følger som har nye poster sien sist jeg sjekket!

Springpad gratis
Dette er notatprogrammet mitt. Det er ganske fantastisk! Det synkroniseres med iPhone og Internett så du har alle notatene tilgjengelig uansett. Du får en fin startside hvor du kan ha forskjellige notatbøker med tema. Innenfor hvert tema kan du kategorisere notater, eller sette tags til. Du kan opprette Task, legge inn bilder, vanlig notater, lyd. Det er en fullstendig notatapp og alt av bryllupsplanleggingen min har gått igjennom denne appen!

Så bruker jeg selvfølgelig fine ting son imdb, twitter og ebay. Facebook bruker jeg direkte i safari men med bokmerke, ingen av appene for Facebook har grepet meg enda! Håper du fikk noen tips!

Legg igjen en kommentar

