The Hunger Games

Jeg tror jeg skal dø. I natt ble jeg ferdig med en triologien av Suzanne Collins som heter The Hunger Games, eller Dødslekene som de har oversatt dem til (Jeg leste på engelsk og det burde du gjøre og av grunner som kunne blitt et helt annet blogginnlegg).

I natt satt jeg med så mange følelser til overs uten mange å snakke med de om, fordi tydeligvis har ikke mange lest denne serien. Så jeg endte opp med å søke nettet rundt etter forum, diskusjonstråder og what-not for å få ut litt frustrasjon og høre at andre har brydd seg like mye om disse bøkene som jeg.

The Hunger Games
Du er dratt inn i fremtiden, et sted der USA pleide å eksistere. Her er nå Panem. Du lever og jobber i Distrikt 12, det siste distriktet av totalt 13, der The Capitol er hovedstaden som styrer, bestemmer, lever i rikdom og får alle ressurser fra de andre arbeiderdistriktene. Du får lite mat, men du overlever. Men en dag hvert år, gruer du og alle andre i distriktet seg til, The Reaping. Dette er dagen da alle mellom 12-18 år, en jente og en gutt, blir plukket ut til å kjempe i The Hunger Games. Et par fra hvert distrikt, utenom The Capitol skal kjempe i en arena i The Capitol til det bare er en som overlever.

Det er bare starten av første bok, hvor hele serien utvilker seg i store retninger med mye innhold og dype karakterer du knytter deg til. Bøkene er så spennende at jeg slukte alle tre under 1 uke. Det var umulig å legge de fra seg!

6 thoughts on “The Hunger Games

  1. Jeg ble anbefalt disse bøkene av ei venninne for en stund siden, og jeg har tenkt at jeg skulle lese de, men har bare holdt på med eksamen i det siste og nedprioritert lesing. Men jeg hadde tenkt til å leie de på biblio i morra hvis jeg finner de, så gøy at du skriver om de nå i dag, hehe. Nå fikk jeg i alle fall enda mer lyst til å lese de ^^

  2. Vi har eksamen i engelsk, og i forberedelseheftet er ett utdrag fra første boka. Virker syykt spennende, så tror jeg må finne de bøkene og få lest dem alså!

  3. Jeg leste de rundt juletider, og ble og i likhet med deg, helt oppslukt i disse bøkene. Gleder meg stort til filmene kommer! Selv om filmene i slike tilfeller sjeldent er bedre enn bøkene, men det betyr i alle fall mer Hunger Games 😀

    1. Jeg gleder meg også villt til filmene! Jeg pleier som regel å syns filmer er ganske greit, som regel ikke bedre, men veldig ofte annerledes og gode foredeom! OGså få jeg bli i verden enda lenger 😀 og det er så deilig 😀

Legg igjen en kommentar

