Vinden

Når det blåser blir håret ødelagt, når jeg har fiksa det. Det blir bustete og det setter seg fast i lipglossen. Det er veldig upraktisk. Vind som kommer når du sitter i cabriolet er hvertfall irriterende, når du er ferdig å kjøre bil så sitter du der med hår som ser ut som en miks mellom «jeg har bada i saltvann» og «jeg har nettopp hatt sex». Det et ikke veldig pent. Vind kan jeg godt unngå.

Så er vind veldig upraktisk når man har på kjoler, fordi det blåser opp under kjolen. Det kan få kjolen til å fly opp og du viser ting du ikke vil vise, eller så gjør det deg faktisk rett og slett kald, selvom det ikke blåser kjolen opp til steder du ikke vil ha det, det blåser bare opp i kjolen liksom. Det gjør også at jeg må kle på meg mer klær, sånn at vinden ikke trekker inn på den bare huden min. Da må jeg ha på lag-på-lag, og da ser man tykkere ut, og da får jeg ikke vist frem alle de fine klærne jeg har! Jg bra mye fine klær, vind-upassende-klær!

Jeg liker ikke en gang en frisk bris hvis jeg er i syden og holder på å svette i hjel, den «friske brisen» ødelegger og gjør at jeg får gåsehud. Den eneste vinden jeg liker er varm vind. Sånn søndavind, er det ikke det det heter? Det er det jeg liker for da blir det faktisk varmere av at det blåser, jeg liker varme, og jeg liker ikke kulde, vind er så og si konsentrert kulde. Er det kaldt og det blåser blir det kaldeste, er det lunka og det blåser blir det kaldere, og er det varmt og det blåser blir det kaldere. Kan ikke all vind bare være varm? Sånn at det blir varmere når det blåser, det hadde vært så mye mer praktisk.

Sand. Vinden blåser også sand, overalt. Når du går bortover veien og må holde ned kjolen og holde på plass håret så må du også lukke øya fordi det er sand overalt. Man ender opp med å gå baklengs med en hånd på kjolen, en for å holde håret i hestehale og med lukka øyer. Dette ser heller ikke veldig pent ut. Så vind uten sand hadde vært bra. Varm vind, uten sand.

Vind lager bølger, gjør det ikke? I så fall så er det noe positivt med vinden. Jeg liker bølger når jeg er på stranda. Nå jeg badet da jeg var liten var bølger alltid veldig morsomt, jeg vil påstå at det gjorde feriene mine bedre. Vi dykket under bølgene og brukte flytedrasser over bølgene, det gjorde alt litt spennende og utfordrende liksom. Men dette forandrer ikke det faktum at jeg ville hatt varm vind og uten sand. Varm vind, bølger og ikke noe sand på stranda, god kombinasjon.

3 thoughts on “Vinden

  1. Hi and sorry.
    » About Kaizers »

    I hope you want only the traces of their first three albums.
    (no lyrics)

    First Album (2001)
    » Ompa til du dør »

    1. «Kontroll på kontinentet»
    2. «Ompa til du dør»
    3. «Bøn fra helvete»
    4. «170»
    5. «Rullett»
    6. «Dr. Mowinckel»
    7. «Fra sjåfør til passasjer»
    8. «Resistansen»
    9. «Dekk bord»
    10. «Bak et halleluja»
    11. «Bris»
    12. «Mr. Kaizer, hans Constanze og meg»

    Second Album (2002)

    «Eving Pint»

    1. «Di grind»
    2. «Hevnervals»
    3. «Evig pint»
    4. «De involverte»
    5. «Djevelens orkester»
    6. «Container»
    7. «Naade»
    8. «Min kvite russer»
    9. «Veterans klage»
    10. «Til depotet»
    11. «Salt & pepper»
    12. «Drøm hardt (Requiem part I)»

    Third Album (2005)

    «Maestro»

    1. «KGB»
    2. «Maestro»
    3. «Knekker deg til sist»
    4. «Señor Flamingos Adieu» (Instrumental)
    5. «Blitzregn baby»
    6. «Dieter Meyers Inst.»
    7. «Christiania»
    8. «Delikatessen»
    9. «Jævel av en tango»
    10. «Papa har lov»
    11. «Auksjon (i Dieter Meyers hall)»
    12. «På ditt skift»

    (or you want more …….)

  2. Also….
    In 2000, Kaizers Orchestra recorded the Kaizers Orchestra EP, an EP containing four songs: «Bastard», «Bøn fra Helvete», «Katastrofen» and «Dekk Bord».

    «Bastard»

    Eg har sagt det før, nå må eg sei det igjen
    Eg har ni, eg har ni liv, og bare et igjen
    så når du spør meg om alt eg har gjort
    vett du at eg angrer så fort du har spurt

    Men det begynte i det Herrens år 1835
    at eg blei født av en doktor gjennom hans eksperiment
    Eg er en blanding av litt av kvert
    Men det er vel ingen tvil om at eg må vær halvt katt

    For når eg helser på folk eg treffer på min vei
    Kan de sjå på meg stygt
    De kan peike og sei: «bastard»
    De kan sjå på meg stygt og sei: «bastard»

    Men fram til eg var 13 levde eg kun på et liv
    Det var langt, men ikkje så langt, eg kan leva på ni
    Og kor enn eg går blir det sagt at eg har uflaks
    på grunn av at eg er svart

    Eg brant kastanjer på gatå, men eg fekk ingen kunder
    Find More lyrics at http://www.sweetslyrics.com
    «Kom og kjøp! kom og kjøp!» Nei, eg trengte et under
    Eg blei tatt hånd om av en viss Mr. Kaizer
    Han er den stolte eier av verdens tyngste siameser

    I liv nummer seks tok eg sjølvmord
    i nummer sju lige så
    Og i liv nummer åtta lev eg nå
    Og tatt i betraktning at eg er 61
    Må eg ha vært et ganske godt eksperiment

    Men, nei, nå ser eg fram te den dagen det tar slutt
    Det er’kje så bra med ni liv som du kanskje sko ha trudd
    Og alt eg ber om er en kiste eller to
    For eg angra på det mesta eg har gjort

    Henry er’kje prest og ingen av oss er klokker

    (Den som spår i Mr. Kaizer sin kabal
    eller håner sin konge i en katedral
    Den skal sjøl hogga av nakken med sitt eget sverd
    Og han vil i all ettertid bli kalt «bastard»)

Legg igjen en kommentar

