«Det går greit til slutt»

Før i gode gamle dager, da jeg slapp å tenke på å bli voksen hadde jeg alltid den fine tanken om at «det går greit til slutt». Ingenting kunne gå såpass galt, jeg kunne ikke drite meg ut så heftig, ta feil valg, eller gjøre noe som gjorde at det ikke endte opp greit til slutt. Det gjorde jo det for så og si alle… Alle endte jo opp gift, med barn, med en jobb de gidder å dra på… Nesten alle i hvertfall. Jeg så i hvertfall på meg selv som en sånn average-person som kom til å ende opp sånn uansett. Det var en fin tanke å ha.

Så kom det er periode hvor jeg tenkte helt motsatt. «Alt går rett til helvette til slutt!». Jeg hadde ikke noe forhold (det var skjelden jeg ikke var i noe forhold), jeg gikk på et studie jeg verken klarte eller brydde meg om. Jeg hadde en jobb som gjorde meg deprimert, sint og redd. Fremtidsplanene var ikke tilstedet, jeg visste ikke hvor jeg skulle med livet mitt og ting så veldig mørkt ut for meg.

Nå så er jeg ikke så sikker på noen ting lenger. Før var jeg i hvertfall sikker på at alt skulle gå bra eller at alt skulle gå rett til helvette. Da hadde jeg hvertfall noe å forholde meg til. Men nå… Nå er jeg i et fantastisk forhold med bryllupsplanlegging i hode hele tiden, den biten er sikker. Jeg føler faktisk «Dette kommer til å gå bra, også helt til slutt». Men så ser vi på studiene da. Jeg er på mitt fjerde studieår. Med fullt studielån. Alle studiene har vært forskjellige retninger som ikke en gang passer sammen. Jeg bytter studie hvert år fordi jeg ikke er sikker på noen ting. Jeg skjønner ikke hvordan jobb jeg skal få, hva jeg skal gjøre med livet mitt eller om jeg noen gang kommer til å ha en stødig inntekt som gjør at jeg kan kjøpe en leilighet og få barn etterhvert… Jeg føler ikke at det kommer til å gå greit til slutt egentlig.

2 thoughts on “«Det går greit til slutt»

Legg igjen en kommentar

