Det forferdelige med svarte klær

Svarte klær i seg selv er ikke dårlig, nå må du ikke misforstå meg. Men bruken av bare svarte klær er det jeg snakker om. Når 6 timer om dagen går med på å bruke svarte klær, som ikke skal ha noe mønster, logoer, forstyrrende artefakter og ikke være av dongri, det er det jeg snakker om. Skoleuniform kaller det så fint på skolen min, 18 stykker, som ser klin like ut, skoleuniform.

Man blir deprimert av svarte klær.
Jeg burde kanskje ha et psykologisk grunnlag for å si dette, men det har jeg ikke. Men alle punktene nedenfor bekrefter hvorfor JEG blir deprimert av svarte klær.

Man mister fantasien og kreativiteten.
Når man egentlig ikke kan planlegge hva man skal ha på om morgenen, grunnet mangelen på nok svarte klær, som liksom skal være behagelige, blir man mindre kreativ. Det er liksom «skal jeg ha tights eller joggebukse» «cardigan eller hettegenser»… Da får man ikke akkurat stimulert sin kreative klesstil. Det mest kreative man får til er liksom tights med tunika og kanskje en bolero over, men det syns jo ikke egentlig at du har på det, for alt er svart, så da kunne du like godt hatt på onepiece og spart deg selv bryet.

Man kjøper dobbelt så mye.
Se for deg meg på shopping, Primark i London. Alt jeg kjøper må jeg kjøpe to av, en i farger og en i svart. Hvorfor det, sier du? Jo nå skal du høre. Når jeg først kan ha på noe annet enn svart, så tar jeg på meg alt annet enn svart. Det vil jo si at alle klærne jeg kjøper er alt annet enn svart. MEN, alt jeg kjøper i farger får jeg jo ikke brukt 50% av dagen, så da blir det jo ganske bortkasta, dermed må jeg kjøpe alle klær i både en farge (eller mønster og glitter og paljetter) og en i svart, for å bruke på skolen. Dermed bruker jeg mer penger på klær jeg får brukt lite. Dette får meg over på neste punkt som egentlig går i motsatt retning av dette, men:

Man får mindre lyst til å kjøpe klær.
Når alt du kjøper er 50% bortkasta, så har man ikke så veldig lyst til å kjøpe klær. Dette er det samme problemet som over, for å kjøpe dobbelt av alt er deprimerende og når man ikke kan bruke det man kjøper blir man ikke motivert. Dermed går man ikke på shopping. Dermed blir man deprimert fordi man ikke får gjort det man mest ønsker og da spiser man mye mat fordi man er deprimert, og så sparer du ikke noe penge heller, oppi det hele.

Det forferdelige med svarte klær

2 thoughts on “Det forferdelige med svarte klær

  1. (Jeg) know more norwegian than yesterday (takk) to (du), : )
    mange takk!
    y llegará el momento en que pueda entenderlo y todo, jajaja.
    Un besote de tu amigo en España,
    rafarrojas

Legg igjen en kommentar

