2010

Å prøve å huske et helt år er helt grusomt. Som regel er det lettere for meg å huske et helt skoleår… letter å telle sånn. Men jeg skal gjøre mitt beste.

Januar

I starten av året befinner jeg meg i Horten og studerer Mediekunnskap på Høyskolen i Vestfold. Jeg bor i kollektiv og gleder meg til å flytte vekk fra det. Jeg jobber på SFO ved siden av, noe som jeg ser på som en fantastisk jobb. Årets første London tur blir tatt,  for å shoppe opp stipendet og for å få med meg Januar-salget i Londons fine gater! Dette er turen hvor en kompis av meg tar tattovering,

Februar

Jeg drar hjem til Mamma og Pappa for å si farvell til min bestevenninne som flytter til Australia for 2 år. Jeg kommer ikke til å se henne igjen før lille julaften. Det er verre enn jeg aner å si ha det til henne, men tiden går faktisk ufattelig fort med alt annet som skjer i livet også!

Mars

Jeg og Robert feirer 4 år siden vi ble sammen. Ellers husker jeg ikke noe mer.

April

Julegaven fra 2009 blir brukt i April. Da drar jeg og min søster på London Colour Conferense. En kvinnekonferranse. Her shopper vi, spiser, ser London, ser «Dear John» på kino, kjøper en haug med bøker og bruker lang tid på PRIMARK.

Mai

Den andre turen til London avsluttes i begynnelsen av Mai. Her begynner en ganske hektisk frem-og-tilbake til Trondheim med fly for å være med på Flygleder Opptaksprøver. Måneden avsluttes md eksamen som jeg får B på, utvask av kollektiv leilighet og flytting fra Horten. Her sier jeg farvel til enda en venninne, hun fortsetter å bo i Horten, mens jeg flytter hjem for sommeren.

Juni

Denne måneden har jeg begynt å jobbe hos mamma og det tar ikke lang tid før jeg drar 2 uker til Egypt med Lindy. Fantastisk med 2 uker på All-Inclusive. Utrolig bra hotell, mat, vær, strand, bassegn og slikt. Egypt i seg selv er ikke det beste jeg har opplevd. En lang busstur til Kairo for å se Pyramider blir også gjort.

Juli

Jeg og Robert drar nordover for å besøke min Oldemor. Hun bor langt oppi Tromsø på en liten Øy som heter Arnøya. Her har vi nydelig vær, går mye tur, sykler, spiser god mat og koser oss generellt med Oldemor. Ser Twilight – Eclipse på kino, står i iPhone kø og skaffer meg iPad.

August

Informasjonen om at jeg har kommet inn på Flyglederutdannelsen i USA kommer. Etter litt vurdering takker jeg nei. Jeg har ingen planer og bruker måneden på å finne ut hva jeg skal gjøre til høsten. Så søker jeg meg inn på Teaterskole på Torshov. Der begynner jeg 23. august. Mange vennskap blir stiftet og et hektisk halvår er foran meg. Dette er også måneden jeg tar min 2. tattovering.

September

Drar på sverige tur med nye klassekamerater, har klassefest, togaparty og opplever Binärpilot for første gang. Vi får en romantisk kyssescene på skolen og skuespiller karieren blir satt på prøve ^^ Det er ikke bare bare å skulle kysse noen «proffesjonelt» for første gang. Denne måneden er jeg med i min første TV-innspilling siden Hotel Cæcar da jeg var 12. 

Oktober

Her blir jeg introdusert for Glee. Blir totaltavhengig. Årets 3. og siste London tur blir tatt. The Maine og Mayday Parade blir sett på konsert, jeg kjøper mine første kilhæler, er på Miss-City med min søster, kler meg som Sommerfugl på Halloween party (Robert er sommerfuglfanger), og begynner å spille inn en musikkvideo.

November

Treffer igjen 2 venninner jeg ikke har sett på lenge, ser Harry Potter, får hjerneteppet forran klassen på monologkveld og finner ut at jeg skjønner faktisk en del Shakespeare.

Desember

Denne måneden går til å fullføre semesteret, får gode «karakterer», drar på julebord, ser på teateroppsett av folk i klassen og leser en skikkelig bra Julekallender. Jeg får sett igjen min long-lost venninne og vi fortsetter med juletradisjon: Pølsemeny på Shell natt til julaften. Dette er året min søster tar med forloveden sin hjem til jul og Robert og jeg endelig forlover oss!

Året blir avsluttet på KRIK Explore 2011.

Takket være min iPhone kallender, var det ikke SÅ ille å huske ting.

8 thoughts on “2010

  1. jeg så forlovelsen på facebook, men jeg tror ikke jeg skrev noe der, så jeg får gjøre det nå.. GRATULERER 😀 det er så koselig at dere har forlova dere, dere har jo vært sammen lenge ^^

    jeg synes det er så trist at ingen liker egypt. jeg har på en måte alltid hatt lyst til å dra dit men alle som er der sier at det er helt greit, men ikke spesielt fint og koselig. :S

    1. Tusen takk Elise! Så koseelig av deg! Jeg syns det var på tide jeg og ^^
      Men jeg er veldig glad jeg var i Egypt, og hotellet var fint og været var flott og KAIRO og PYRAMIDER er verdt det! Alle burde se det! 🙂 men jeg trenger ikke dra dit igjen! ^^

Legg igjen en kommentar

