Har du tatt julestemningen min?

Noen må ha stjålet julestemningen min. Jeg finner den ingen steder, uansett hvor mye jeg leter.  Selv føler jeg at jeg har gjennomført alle grunntrinn for å oppnå julestemning og fulgt de regler som må til.

Jeg har kjøpt inn julelys, både elektroniske, som blinker fint rundt alle vinduer og stearin, som er plassert rundt om kring i stua. Advents-stearing-lys er til og med kjøpt inn og de er tent, en etter en,  hver søndag i advent. Jeg har drukket 3 forskjellige typer julebrus (mange flasker!), drukket gløgg med mandler og rosiner i og spist en hel masse pepperkaker. Jeg har vært så flink at jeg har laget eget pepperkakehus (!), laget KNEKK (noe jeg aldri har gjort før) og pyntet med melis, gomp og nonstop.

I tillegg til dette har jeg laget julemiddag, selv, hjemme og vært å spist pinnekjøtt på julebord. Da var jeg til og med kledd i pene klær og var på jule-show.

Jeg har hatt juleferie i en uke og jobbet på en jobb som spiller julemusikk, lager og selger masse julekaker, julekaffe og pepperkaker med rød og grønn glasur og alt som heter GOD JUL. Julegaver har blitt kjøpt inn litt etter litt, pakket alle sammen på samme dag for å VIRKELIG få julefølelsen med alt som tilhører julen.

Musikken jeg har spilt har vært jul og vinter, både på iPod, Spotify og på jobben. Gamle gode klassikere, på engelsk og på norsk, og alle de fine nye, til Coldplay, vintersangen til Owl City og Maria Mena sin.

Julefilmer har jeg til og med sett. Love Actually, The Holiday og de to eneste Hjemme Alene filmene som burde få kalles Hjemme Alene. Jeg har klart å følge med på en hel Julekalender på tv, The Julekalender, OG lest en julekalender (les den her !)

Og naturen har gjort sitt, gitt oss snø og kulde. Tenkt, det er ikke mange årene siden det var en SNØLØS jul!

Men julestemningen er og blir borte. Jeg forstår det ikke. Har du tatt den?

2 thoughts on “Har du tatt julestemningen min?

  1. I lost my Christmas spirit years ago. This year I don’t get to see my family or friends as I am unable to leave town.

    I hope you have a wonderful few days and Christmas will jump out from the middle of no-where and surprise you. xx

Legg igjen en kommentar

