Alene på bussen

Jeg skjønner det ikke. Lukter jeg vondt? Ser jeg farlig ut? Slem? Eller er det klærne mine? Har jeg kanskje for stor boblejakke, veska tar for mye plass eller liker du ikke synet av lua mi? Jeg forstår det ikke og det virker som om problemet ligger hos meg.

37 bussen mot Nydalen er full. Det er den alltid. Den er så full at folk henger ut av dørene, det er klamt og varmt  og det dugger på vinduene fordi det er så mange på bussen. Folk står mellom seter, folk står foran dører og alle plasser er opptatt… untatt plassen ved siden av meg.

Hvordan er det mulig? Folk vil gjøre alt, stå i klamme busser i 30 minutter i rushen, istedet for å sitte ved siden av meg. Folk har faktisk gått mot plassen min, sett på meg og plassen ved siden av meg, for å velge en annen plass i stedet.

Jeg har tatt meg selv i å ta frem iphonen, skru på person-kameraet å sjekke om jeg har noe i tryne. Det kunne vært en grunn. Men nei, jeg er som regel ren og pen. Ikke bruker jeg stor plass heller, jeg er ganske liten av meg. Veska mi sitter alltid trygt på fanget mitt. Det kan ikke være problemet. Så da har jeg begynt å tenke da, hvorfor vil ikke folk sitte ved siden av meg på bussen? Hvorfor velger de alle andre enn meg å sitte ved siden av?

Den eneste løsningen jeg har per dags dato er at folk vil ikke sitte ved siden av meg, fordi de er redd for at de skal bli tatt i tyvtitting. Rett og slett tyvtitting på personling informasjon når jeg surfer facebook på iPad’n. Ingen vil da bli tatt for tyvtitting på andres personliv, nei, så det er min løsning. Det kan da ikke være fordi jeg lukter vondt?

15 thoughts on “Alene på bussen

  1. Haha, dette er morsomt. Alle opplever vel det en gang i blant… Personlig priser jeg meg lykkelig hver gang jeg får sitte i fred på bussen og passer på å skule og prøve å se så skummel ut som mulig hver gang jeg ser noen som ser ut som de vil sitte med meg. (Det funker desverre ikke alltid da 😦 )

    1. Haha! Det er det tøffeste! Se tøff og skummel ut så du får sitte i fred ^^ smart move!
      Kanskje jeg burde se på det som hyggelig at jeg får sitte alene på 2 seter! 😀

  2. AWWWWWWWWWWW.

    Men uansett, jeg tror faktisk det er på grunn av at folk følker seg frekke hvis de får med seg litt av den personelige informasjonen som kanskje kommer til å dukke opp på ipaden din. Kanskje tror de at det er nettopp derfor du har den fremme – at du vil være i fred.

    Jeg vet ikke! Men det er jo veldig… jeg vet ikke. Man føler seg så alene der man sitter, spesielt siden alle de andre plassene er opptatt.

  3. I dont really have an answer! But I wouldn’t read too much into it. Maybe they didnt like the location of the seat and felt like it was in too much of a crowded area. Maybe there was something on the seat or it was wet or something happened the other day there that you dont know about. I can go on forever! lol I’d go with the «it’s not me, it’s them» mantra. 🙂

    I live in new york…I sort of know how you feel!

  4. I loved your blog. I’m brazilian and simply love the norway, my dream is go to this country someday. Whenever I visit here! Success girl! **Brazilian kisses for u!**

      1. In february, i’m planning go to norway, what is the best city? (Sorry for my english, lol). I’m following you on twitter, I love your videos!

      2. That really depends on what you want out of your visit. All the cities are quite different… Really! Maybe you have time for more than one? 😀

  5. Yeah! I’m almost decided to go to Trondheim, I have a Norwegian friend who lived in Brazil and he lives there now, he lived in Namsos too. I would like to know Preikestolen, but i discovered that she gets more to the south of norway. U have msn? Skype? Facebook? E-mail? Send me in my e-mal!! byebye norwegian girl!

  6. Jeg kjenner følelsen – selv om jeg vet at folk helst vil sitte alene på en toseter, så tar jeg det litt personlig når sidemannen så og si flykter fra meg med en gang han/hun ser at en annen toseter er ledig.

    Jeg får aldri med meg at folk sitter seg ved siden av meg – jeg sover alltid når bussen begynner å bli halvfull og folk må dele på toseterne. Skvetter dermed alltid når jeg våkner; oisann, der skubbet jeg visst borti sidemannen.

    1. Hehe, ja det er noe av det verste. Når det er fullt og noen endelig har satt seg ved siden av deg, også flytter de seg ved første ledige mulighet. Den forstår jeg ikke 😦

Legg igjen en kommentar

