Forbilder

Jeg tenkte å gjøre deg oppmerksom på det faktum at du kanskje er et forbilde for noen uten at du vet om det. Jeg klarer ikke tro dette om meg selv, sånn «andre kan syns jeg er skikkelig kul» eller «åh, skulle ønske jeg var som henne». Dette tror jeg er en veldig vanlig tankegang hos mange. Dette har jeg ofte tenkt og lurt på hvorfor ikke jeg har noen som ser opp til meg, slik som jeg ser opp til noen.

Det er to personer som jeg ser veldig opp til. Hun ene har jeg sett opp til i noen år nå og hun andre har kommet inn i bilde nå nylig. Disse personen har helt sikkert ingen anelse at jeg ser opp til de, sammenligner meg med de, blir inspirert av de og tenker positive ting om de. Jeg har aldri sagt det til dem. Dette er jenter som har egenskaper og talenter som jeg ser opp til og  personlighet jeg syns er unik. Det er personer jeg gjerne skulle vært, slevom jeg vil være så meg som mulig og skjønner at jeg ikke skal være noen andre. Likevel vil jeg gjerne bli inspirert av de og utivkle meg på grunn av dem.

Dette er her poenget mitt kommer inn. Det er jo da mulig at folk tenker sånn om meg også, og om deg. Er det ikke det? Burde man ikke hele tiden gå med den tanken i hodet? At noen kan syns du er skikkelig kul, syns personligheten din er tøff og syns du er veldig flink i noe? Er ikke det en fantastisk tanke å ha?

7 thoughts on “Forbilder

  1. Dear Karin, I was surching for an easy and useful vedio of «Learning Norwagian language» though internet and by chance i found yours which is the best and perfect. First, i deeply appreciate your hard work and serving to help others. It is valuble and great job. More, your website is well designed and looking very nice. But, for those who are tryiing to learn Norwagian like me, the date and sources in the site are a little bit difficult and developt. Can you kindly wrtie down some sources which will be easier than the one you have please. I thoroughly appreciate your help and cooperation in this regard. I am very interested to learn Norwagian. Currently i live in a city near Molde.
    with best wishes
    Ali

    1. hello!
      Thank you for your comments!
      But I’m not sure if I know what you mean?
      The site is made with wordpress…
      ^^ I’m sorry I’m being stupid here…?

      1. Hello Karin. Thank you again for the reply. As i told in my last comment, your website is the best. I am just hoping that after a few months i would be able to undrestand all the nice and great articles in your website. Also the video that you are teaching Norsk, is perfect. I liked it very much and that is comprehensive. I was just requesting that can you please provide me some more videos of yours that you are teaching Norsk? the one that you uploaded in youtube was very useful and great. Can you please help me in learning Norsk. I appreciate you in advance. In peace, Ali

  2. jeg er helt sikker på at det er ganske mange som ser opp til deg, karin, du har mange gode sider og er en så sprudlende person at jeg ikke kan se for meg noe annet! litt av grunnen til at man tenker at «ingen ser opp til meg» tror jeg er janteloven. den står sterkt her i norge, noe jeg ikke nødvendigvis ville sagt at er en god ting.. det er bra hvis noen klarer å tenke at «det er grunn til at folk kan se opp til meg», hvertfall så lenge man kan gjøre det uten å bli alt for selvopptatt!

Legg igjen en kommentar

