Internettvenner og internettforelskelse

All min tid foran skjermen, fra jeg var liten har skaffet med en hel del kontakter, venner, ja til og med kjærester. Dette er en liten (faktisk mange små) historie(r) fra mitt internett-liv, mitt sosiale internett-liv.  

Det hele startet med Sol.no sin egen chat, der man måtte trykke på «oppdater» knappen selv for å se at noen nye hadde sagt noe. Dette var her jeg hadde mitt første møte med Dreamboys, som jeg seinere hooka alle vennen mine opp med og vi var internettkjærester med hver vår gutt. Vi snakket på telefonen hver dag, til vi til slutt traff hverandre (vi kan ikke ha vært mer enn 10-11 år^^). Dette endte fort og noe mer spennende kom, chat.no og Spray chatten (saaavn</3).  

En hel sommer (okaj, det var litt lenger) satt jeg klistra til skjermen og chattet med alle disse menneskene jeg aldri hadde møtt. På chat.no var det vi kule som prata i felleschatten som var dominerende. Hver kveld møttes vi, med samme nick hver dag (TyGGiSeN_MiN) og samme individuelle farge på skriften. Kanalen var 13-18 og vi syns vi var de tøffeste av alle. Her møtte jeg Inflec og kjellemann. ^^ sistnevnte er jeg faktisk fortsatt veldig veldig god venn med<3

Spray holdt jeg på med ca parallellt med chat.no, men det fungerte på en helt annen måte. Her hadde man egen profil, gjestebok, innboks, liste over venner og forskjellige chatterom som alle hadde noe med båter og hav og gjøre. Her var jeg også en "felleschatter" og møtte min første kjærlighet matias-14! Vi var stormende forelsket og skrev fantastiske meldinger til hverandre. Vi hadde alle planer om å møtes tross at vi bodde 55 mil fra hverandre. Etterhvert mistet vi desverre kontakten (men skjebnen hadde andre planer^^). 

Jeg har drastisk prøvd å finne ut hvordan neste person kom inn i bildet, men Hans-Petter var den neste store forelskelsen min. Enten møtte jeg han også på spray, chat.no eller kanskje også på deiligst.no (det kan være siste, desverre ^^). Vi hadde vår interaksjon gjennom MSN som kapret det meste av min barne og ungdomstid! Her gjennom videochat! Tross denne avstanden på også 55 mil (snodig det der) skulle vi også møtes! 

Så kommer skjebnen inn i bildet og sier at jeg skal på tyskland/polen tur med en klasse fra trondheim. Da finner jeg frem til matias-14 (selvom vi ikke har snakket på en stund nå) og spør om det ikke tilfeldigvis er hans klasse vi skal på tur med, JO DET VAR DET. Så igjen hooker jeg opp venner av han med venner av meg og mange kjenner mange før vi drar på tur. Jeg og matias møttes her, men fikk bedre kontakt seinere i tiden (kommer tilbake til dette). Mye skjedde på tur i hvertfall, men hovedpoenget er at jeg drar på besøk til trondheim igjen etter turen, og her møter jeg nå Hans-Petter!! Haha. 

Etter dette vet jeg ikke hva som skjer (online gaming^^ og blink.no) men det hele ligger dødt helt tl sommeren 2007. Da bor jeg helt alene i en ny by og tyr til videoblogging, live på blogtv.com! Her møter jeg en haug nye mennesker. De som ser på mine første show den sommeren, og ble med meg sene kvelder og utover natten den sommern har jeg fortsatt kontakten med i dag, her kom også Matias og så på faktisk 😉 vi ble en fin liten gjeng og mine følgere ble døpt crienteam! I ❤ u!    

Jeg har hatt mye utrolige opplevelser gjennom internett. Jeg har mange fantastiske venner som jeg har fått gjennom internett. Jeg elsker internett ❤ jeg elsker mine internett-venner!<3

6 thoughts on “Internettvenner og internettforelskelse

  1. aww, det er så koselig! jeg har også utrolig mange minner med internettfolk. det er rart åssen halvparten av (okay, who am i kidding.. kanskje heller hele) ungdomstida mi forsvant mens jeg satt på internett. men det var jo koselig daa ^^

Legg igjen en kommentar

