Å bli lei av en sang

Noe av det dummeste jeg hører er når noen sier at de er blitt lei av en sang. Det er noe som ikke burde gå ann, i respekt for en sang og i respekt for seg selv.

Når man liker en sang, elsker en sang, skal man ikke ødelegge den. Man skal ikke høre den så mange ganger at du ikke vil høre den mer. Man skal ikke bli lei av noe man elsker og gjør man det så er det mishandling av musikken. Det er mishandlingen av sangen. Det er misbruk av musikk.

Dette er det største problemet med radio. Det virker som om radio har funnet 20 sanger som «alle» liker, så ødelegger de sangene ved å spille de for mange ganger. Radio er teit. Og da er menneskene som er villige til å høre de samme sangene på radioen også teite, hvis det får dem til å bli lei av sangene that is.

Dermed er poenget mitt at hvis du har blitt lei av en sang, er det utelukkende din egen skyld og du burde ikke latt det skje. Man skal aldri bli  lei av en sang. Hvis du er blitt lei av en sang burde du ikke hatt lov til å høre på musikk, du burde vært en sånn som alltid gikk rundt med høreslsvern, så du ikke brukte opp de fantastiske sangene som finnes. Du burde vært en sånn som var låst inne på et rom så du ikke kunne røre spotify eller en radio, aldri fikk dra på konsert, alt for å hindre at du kunne ødelegge en sang ved å si at du har blitt lei den. Hvis du har blitt lei av en sang, les dette: Du fortjener ikke å høre på musikk.

Man skal behandle sanger med respekt.
Man skal behandle de med kjærliget.
Man skal elske sanger så lenge man lever.

Bilde er tatt av Elise.

14 thoughts on “Å bli lei av en sang

  1. Det er vel ikke helt rettferdig vel? jeg er enig i at det ikke burde gå an å gå lei sanger, og selv går jeg ikke lei sanger jeg elsker, selv om jeg hadde hørt dem 20 ganger om dagen. Men når det er snakk om sanger man liker sånn helt greit, og man for eksempel jobber på et sted der radioen står på hele tiden og man ikke kan gjøre noe med det, så blir man lei sanger! man må da få lov å høre på musikk for det?

    1. haha du er søt da!
      Altså, dette er skrevet litt på kanten. Får du ikke lov til å skru av radioen så er det vel ikke helt din skyld. Da er du unnskyldt ^^
      Men hvis du gjør det med vilje, da får du ikke lov, deal 😉 ?

  2. alle blir lei sanger en gang i blant og selv om jeg elsker og setter utrolig stor pris på musikk så burde jeg vel få høre på musikk? jeg syns det var lite rettferdig det du skrev

    1. Men da spør jeg deg, hvorfor vil du bli lei av en sang som du liker så godt?
      Hvorofr vil du dette deg selv i den situasjonen at du IKKE vil høre på en sang som du en gang har elsket?

    1. Hmm… Det er det jeg ikke skjønner! Hvorfor vil du sette deg i den situasjonen at du ikke vil høre på en sang du elsker? Det er jo bare ufattelig trist!
      (dette er bare min mening da!)

Legg igjen en kommentar

