Hva gjør meg annerledes?

Tidligere skrev jeg et innlegg som het «Om å kunne litt av alt» og byrden bak dette. Du kan lese der for å få forståelsen av hvorfor jeg syns det er en byrde. Nå etter at jeg har begynt på teaterskole har vi fått oppgaver som gjør at vi må tenke over diverse sider av oss selv.  «Hva er mine talenter?» og «Hvordan er jeg annerledes?». For meg var dette en utrolig hard oppgave å begi seg ut på.

Hva er mine talenter
Så, talentene mine. Vi skulle stå fremfor hele klassa å dele våre talenter. Det jeg kom frem til var, at gjennom opptakene til flyglederutdannelsen fikk jeg greie på en del av mine talenter. Jeg er både flink til logisk tenking, effektivitet, organisering, strukturering, mulittasking og planlegging. Dette er på en måte basen min. Problemet er at jeg har mange interesser og andre egenskaper som jeg ikke helt klarer å flette sammen med dette (se forøvrig posten jeg snakket om i starten).

Hvordan bruke dette
Dette var grunnlaget for spørsmålet. Hvordan vi skal bruke talentene våre. Hvordan vi kan finne hva som passer oss best. Etter å ha fortalt om en del interesser var det første vår rektor sa til meg «That’s a producer right there!». Jeg skjønner poenget, jeg har oversikt, klarer å håndtere flere ting på en gang og er i kontakt med mennesker hele tiden. Dette høres veldig kult ut og jeg kan jobbe med veldig mange temaer, mye forskjellige mennesker og innenfor mange felt, noe jeg finner veldig engasjerende.

Så har vi problemer
Jeg skulle gjerne vært foran kameraet også og ikke bare bak. Dette er en trang til oppmerksomhet, som jeg ikke klarer å komme utenom. Så eneste måten å få dette til å fungere er hvis jeg kan gjøre litt av begge deler. I tillegg til dette er det vanskelig i artist-bransjen hvis man ikke har noe å komme med som ikke alle andre har. «Hva gjør meg annerledes?» er spørsmålet og hittil klarer jeg ikke å svare på dette. Jeg klarer ikke å forstå hva som gjør meg så bra, så spesiell, så annerledes at _jeg_ må bli valgt istedet for noen andre. Dette er noe jeg håper kommer gjennom året!

Oppfordring til artister!
Vi fikk en oppfordring på skolen: «Gjør deg selv til en nødvendighet». Det er et fantastisk råd. Hvis jeg hele tiden fokuserer på hva andre kan tjene på min tilstedeværelse, da kommer jeg til å få meg jobb. Jeg må være nødvendig for andre på settet. Jeg må tilby en «service» sånn at andre ser på det som en nødvendighet at jeg er til stedet. Ikke bare tenke på seg selv og hva jeg kan gjøre, men hva jeg kan gjøre for andre. Fantastisk innstilling å ha!

Så, nå er det bare å bli en nødvendighet og annerledes 😉

6 thoughts on “Hva gjør meg annerledes?

  1. du er youtube star!

    takk for å dele dine tanker, bekymringer, og kanskje frykt, du er veldig modig.

    i Chile ser frem til utviklingen din som person, tar det visste seg selv.

    råd: hva du sender, hjertet, og være glad.

    still learning Norsk but too slow :(, use google traductor in this one 😦 but do your best in yoy life! and be happy!

  2. huff, jeg både liker og liker ikke å lese alt du skriver, haha. for jeg kjenner meg veldig igjen i en del av problemstillingene dine, det er sånt jeg sliter litt med i år også. bare at man kanskje kan legge til en liten dose prestasjonsangst og dårlig selvtillitt i regnestykket. >_<
    noen ganger ønsker jeg at man bare kunne skrive seg opp på en liste og få utdelt de egenskapene man gjerne skulle hatt..:
    supermuskalsk (CHECK)
    flink i grafisk design (CHECK)
    innovativ (CHECK)

    men desverre skal det ikke være så lett.. 😛 haha

    jaja lang random kommentar fra meg 8) men lykke til videre med letinga etter hva som gjør deg anderledes. kanskje det er nettopp det at du kan takle / like både å være foran og bak kameraet som gjør deg anderledes? 🙂

    1. «bra» andre har samme problemer da!
      Og det med at jeg kanskje kan være annerledes ved å ha flere sider, så virka det som om det ikke var så bra ^^ for allsidighet gjør meg ikke best i noenting -.-

  3. ja, det er forsåvidt sant. når man får til litt av alt så er man typisk ikke flink nok til å stikke seg ut i noe, man er bare sånn average i alt.. det er hvertfall sånn jeg føler det :/ så om det er sånn du og har det så misunner jeg deg ikke!

    1. Ja det er akkurat følelsen min! Men nå ser jeg på det som en utfordring dette skoleåret, finne mine talenter og hvordan mine interesser og egenskaper kan gjøre meg annerledes! 🙂

Legg igjen en kommentar

