iPhone 4 & iMovie

Jeg har hatt problemer med å redigere filmene jeg har tatt med min iPhone på Pc’n min. Jeg trodde Vegas tok seg av alt, men tydeligvis er Apple så sære på formatene sine at den klarer ikke spille av videoen. Så da måtte jeg ty til iMovie direkte på telefonen for å få redigert nylig filmede filmer.

iMovie
For 29 kroner får man et helt basic redigeringsverktøy.
Man kan: Legge sammen flere filmer, korte ned klipp i begge ender, legge til lyd og skrift. Velge hvilket størrelse og kvalitet filmen skal lages i.
Savner: Du kan kun bruke 1 lydklipp på filmen du lager. Hvis man bruker iMovie sine egne temalyder så er disse også for korte til å bruke gjennom en film som er lenger enn 30 sec (ca da..). Man kan ikke klippe mitt i et klipp, da må man legge inn samme klipp to ganger og korte ned fra begge sider. Noen teknikker får man jo lært seg.
Men som sagt, du får et helt basic redigeringsverktøy for ikke mange kronene.

Ikke tilgjengelig
Jeg lastet opp en film av meg på Skateboard for første gang, og det var her det morsomme/rare skjedde. Dette er altså en film som er  filmet med iPhone 4, redigert i Apple sitt eget filmredigeringsprogram og så lastet over til PC’n og opp på YouTube. Men når jeg skulle inn på YouTube og se på film egen film gjennom iPhone’n min, så er ikke filmformatet støttet av iPhone… ?? Hva skjer med det liksom? ^^

3 thoughts on “iPhone 4 & iMovie

Legg igjen en kommentar

