Min verden av musikk

Hvis jeg kunne skrive sånne tekster som bandene jeg hører på, hadde jeg aldri sluttet å skrive. De skriver sånn at hjertet mitt hopper over ett hakk, at hode mitt føles som bomull og at det dype stedet inne i magen gjør vondt. Tekstene deres er gjennomsyret at kjærlighet eller sorg, håp og tap eller visdomsord. De klarer å sette ord på følelsene mine uten at jeg vet at det er følelser jeg har. De synger tanker jeg ikke visste at hodet mitt hadde.

Sanger, artister og musikk er alle følelsene mine samlet. Jeg tror til og meg jeg kunne skrevet en ren blogg kun ved bruk av følelser, tanker eller påfunn jeg hadde kommet på etter å hørt en sang. Jeg kunne dedikert hele bloggen min til sanger. Dette hadde kanskje ikke vært så smart, for da hadde jeg vrengt sjela mi og alle hemmelighetne mine hadde vært strødd ut for hele omverden å se. Det hadde ikke blitt populært.

Jeg tar til meg visdomsord fra sanger. Det er alltid setninger i sanger som fester seg på hjernen min, som forteller noe ekstra til meg. Musikk er blitt en ideologi for meg. Jeg lever bassert på setninger i sanger, oppfordringer fra artister og ursmarte formuleringer. Selvfølgelig hadde det ikke blitt populært om alle gjorde dette, «musikk ideologien» liksom, jeg tror det kunne gått galt hvis man skulle levd livet sitt etter tekstene til Slayer eller Eminem for den saks skyld. Men når musikken min er fjortis-«rock» så går det greit. Da er det klar bane.

Alt jeg hadde villet sagt til noen, skrevet i en mail eller tvittret om kunne jeg sitert ut av sanger. Det er jeg sikker på. Det er så mange sanger som sier akkurat det jeg skulle ønske jeg kunne sagt. Som regel er de alltid bedre formulert enn jeg noen gang kunne vært. Sånn som denne «You look like the songs that I’ve hear my whole life, coming true», der har du alt du trenger å si om et menneske, i EN ENESTE SETNING. Jeg klarer ikke å fatte hvordan mennesker som kan skrive sånt, slutter å skrive, sånn i det hele tatt.

Fine mennesker, og all kudos til de som klarer å skrive sånn.

8 thoughts on “Min verden av musikk

  1. sangtekster er noe av det mest utrolige som finns syns jeg 🙂 som du sier om enkelte setninger i sanger som liksom,betyr så mye mer…vanskelig å forklare men jeg er enig i det du skriver 🙂 føler det på samme måte

  2. jeg vet så sykt godt hva du mener. noen ganger kjennes det ut som om hjertet mitt vil sprenge fordi jeg blir så glad eller bare «emotional» (hva er et godt ord for det på norsk? XD) pga en sang. jeg kunne også virkelig ønske jeg kunne skrive sånn..

    Og jeg synes du burde skrive et innlegg med noen av dine favoritt sangtekster/utdrag av sangtekster! ^^ (og jeg likte at du brukte the rocket summer tekst :D)

    1. og jeg glemte at jeg skulle svare på kommentaren på min blogg xD jeg har flytta til Drammen, av alle steder 😛

      Jeg har bare hatt microdermal piercingen i et par måneder, men foreløpig har jeg hatt veldig lite problemer med den. Eneste gangene det er noe dritt med den er når jeg hekter den. Da blir den litt rød etterpå, men det går egentlig veldig fort over. Jeg er glad for at den gror så bra, for jeg elsker den og vil ikke ta den ut noensinne ❤

    2. The rocket summer ❤
      kanskje jeg skal finne frem bok mi (har nemlig en bok med alle flotte ting som sies i sanger) og skrive ned noen!
      Åh nå gleder jeg meg til det! 😀

  3. hehe,jeg har også en liten bok med fine setninger fra sanger. begynte å skrive det før sommern for det var alltid enkelte setninger i sanger jeg liker ekstra godt. har bare skrevet et par stk. men lag en sånn post,jeg vil gjerne lese det 😀

    1. Så gøy! Skal prøve å få til det! Det er liksom så mye fint de sier :):)
      Men ja, det er akkurat det jeg og merker, små setninger i sanger som bare er ekstra bra!

Legg igjen en kommentar

