Tattovering

Jeg har nå gått til innkjøp (innprint?) av min andre tattovering. På grunnlav av dette tenkte jeg å dele min erfaring fra tattoveringsverdenen (ja, jeg føler meg lærd nå). Tattoveringene er tatt med nesten 2 års mellomrom og det tok meg hele 20 år før jeg tok min første, etter ca 4 års betenkningstid.

Tenk
Jeg brukte som sagt en stund på å tenke ut hva jeg ville ha. For å ha tattovering var jeg sikker på at jeg ville ha, problemet var bare at jeg fant ikke noen ting som gjorde at jeg ville ha det der for resten av livet. Jeg hadde ingenting jeg likte ekstremt godt eller var veldig opptatt av (les forøvrig innlegget mitt «om å kunne litt av alt«.

Min første tattovering
Men plutselig en konsert (ja, i London as usual) gikk det opp et lys for meg da jeg så en T-skjorte med skriften «To Write Love On Her Arms» på. Jeg ble facinert av setningen, t-skjorta, settingen og etterhvert også historien (da jeg kom hjem og googlet). Hele konseptet bak organisasjonen TWLOHA rørte meg i hjertet og hele tattoveringen er dedikert til organisasjonen, hva den står for og hvordan oppfordringer den har til mennesker.

Den nyeste
Music & Stars TattooJeg trodde jeg ble fornøyd, men jeg burde jo vite som med piercinger: Når du først har tatt en, tar du fler. Denne gangen var problemet at jeg visste hva jeg ville ha, men jeg kan ikke tegne eller forklare hvordan ting ser ut i mitt hode. Dermed tok det lang tid forran google og noteark, og med god hjelp fra en kreativ og kunstnerisk venninne før det hele var i boks. Jeg ville ha en musikk tattovering fordi jeg elsker musikk.

Valget
Jeg syns ikke det var lett å velge og jeg er veldig glad for at jeg har brukt lang tid på å velge mine tattoveringer, så jeg kan stolt fortelle hva de står for, hvorfor jeg har tatt de og at jeg når jeg er 40 år fortsatt kan være glad i tattoveringene mine. Dette er en liten oppfordring til alle som tenker på å ta tattovering, det er ikke noe hastverk, de skal være der lenge. Bli helt sikker før du skal ta en!

Gjør det vondt?
Åh så mange jeg har spurt, så mye jeg har tenkt, men aldri har jeg gruet meg. En av tattoveringene er på håndleddet, den andre er rett over skulderbladet. Håndleddet var vondt og jeg satt i 15 minutter med en heftig grimase over ansiktet. Flere ganger hadde jeg lyst til å avbryte tattovøren og be om en pause (men det trengte jeg ikke, da han tok pauser for å bytte posisjon). Den jeg har over skulderbladet er plassert så flott at det var en fornøyelse å bli tattovert. Den treffer ingen bulker, knokler, bein eller lignende. Jeg satt i nesten 1 time å pratet med en fantastisk person av en tattovør og hadde det faktisk koselig. Så, gjør det vondt? Det kommer helt an på din egen smerteterskel, stedet du tar den og om du  klarer å tenke på noe annet!

4 thoughts on “Tattovering

  1. Even the best fall down sometimes,
    even the stars refuse to shine
    out of the back you fall in time
    I somehow find, you and I collide.

Legg igjen en kommentar

