Om å kunne litt av alt

Jeg er desverre (jeg sier desverre fordi jeg føler det går meg imot mer enn det gagner meg) en sånn en som kan litt av alt. Interessene mine er i alle kanter og kunnskapene mine er som regel aldri veldig dyp om en ting, men det er mange ting jeg kan litt om. Jeg har interesse av å lære flere ting enn jeg har eller tar meg tid til. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til å prøve alt jeg har lyst til og at noen ville lære meg det jeg har virkelig lyst til å prøve. Mest av alt plager dette meg fordi jeg klarer ikke å se hvordan jeg skal finne meg en jobb jeg liker, trives med, blir utfordret i og føler meg flink i. Hvordan skal jeg finne meg enn jobb som gjør at jeg kan bruke mest mulig av mine egenskaper? Treffe flest mulig av mine interesser?

Mine interesser
Du skjønner, jeg er interessert i alt av data, gaming på både data, x-box og telefonen, sosiale medier, youtube, filmredigering, ta film, fotografere, redigere, musikk – høre, spille selv, konserter, shopping – på nett, i butikk, ebay, utlandet, reising – overalt, flere ganger i året, storby, strand, kort, lang, kultur. Lesing – MASSE, fantasy, sci-fi, krim, romantikk, filmer, adapsjoner, tekniske duppeditter, iPhone, iPad, samtidig som jeg liker Google og Microsoft, jeg er glad i trening, og mat, kaffebarer – både lage kaffe og drikke den.

Mine egenskaper
I tillegg til alle disse interessene, skal personligheten min og egenskapene stemme over ens med dette. Jeg er effektiv, utadvent, organisert, strukturert, energisk, sprudlende, oppmerksomhetssyk, pratsom, høylytt, engasjert, entusiastisk,  takler stress, multitasking, elsker mennesker, jobbe i team eller alene. Jeg føler meg ikke vel hvis jeg er dårligst, men trenger ikke å være best, må føle jeg kan bidra. Jeg føler meg bra både foran og bak kamera, og skulle gjerne fått lov å redigere alt sammen etterpå. Jeg er en sånn en som har smittsomt humør, er jeg i godt humør så blir du det, er jeg i dårlig humør, blir du desverre det også. Jeg er veldig god i engelsk, hvertfall muntlig og utrolig glad i å prate foran folk.

Ønsker
I tillegg til dette skulle jeg ønske jeg kunne lære meg å spille gitar, danse, synge, skateboarde, teater, være skuespiller, model og på reklame. Dette er disse tingene jeg mener jeg ikke har tid til eller råd til å lære meg, eller at jeg rett og slett ikke har muligheten.

Min utdannelse og erfaring
So far har jeg kommet meg trygt igjennom allmenne på videregående og etter det har jeg studert 3 år på høyskolen i vestfold. 45 stp i økonomi (som ikke gikk så bra), 60 stp i mediekunnskap og 60 i pedagogikk. De to siste gikk bra! Jeg har jobbet mest i kafe/restauranter, med salg og kunderservice i tillegg til å ha jobbet på SFO og som lærervikar. Jeg søkte meg inn på flyglederutdannelsen også og kom meg helt igjennom, men takket nei ettersom det ikke tilfredstilte mer enn en del av mine egenskaper og interesser.

Fremtidige jobb
Gjerne skulle jeg vært skuespiller, programleder, jobbe med tv, aviser, blader, filmer, musikk, konserter, få tatt litt bilder, skrevet litt, jobbet med klær og mote, reist litt rundt og samtidig hatt penger og tid nok til å lære meg alt jeg skulle ønske jeg kunne lære meg. Oppå alt dette kunne det godt vært barn inkludert (men det kan godt hende det forandrer seg når jeg en gang får barn ^^) Jeg skulle veldig gjerne fått lov til å prate, kanskje holde foredrag, snakke i hvertfall, forklare.

Finnes det en jobb der ut som kan passe med noe av dette?
Hvis du er så heldig å ha funnet en slik jobb, eller jobber et sted hvor det er akkurat en slik stilling ledig, hvis du har noen tips til hva jeg kan vurdere, hvis du er akkurat en slik en selv, eller kjenner noen som er det, eller ahr  forslag til noe som helst, kurs, studier, ett eller annet, så vær så snill å la meg få vite det.

10 thoughts on “Om å kunne litt av alt

  1. huff, det hørtes vanskelig ut.. jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det, særlig det med å ha en del forskjellige interesser. jeg er sånn middemådig i alt og ikke spesielt god i noen ting. desverre. (jeg sliter også med å vite hva jeg skal bli. det er så sykt vanskelig :/ )

    1. Det er ikke noe kult nei! Jeg hiver meg uti litt og hvis jeg får dårlig magefølelse så drar jeg meg tilbake på land ^^ så er det bare å prøve på nytt da! Stress!

Legg igjen en kommentar

