Extensions fra Ebay

Det siste jeg har gått til innkjøp av gjennom Ebay er extensions. Det finnes utrolig mye å velge i, clip-on, glue, tape, keratin, strips og single. Det finnes alle mulige farger, knallfarger og naturfarger, det er både ekte og syntetisk. I tillegg til hår, får du verktøy for å sette på selv og fjerne det selv. Her er det bare å lete, finne og kjøpe!
Mitt kjøpt
Jeg kjøpte keratin-lignende extensions, 100 stykker, lang lengde, golden blond. Jeg fikk sett bilde og valgte en farge som lignent min. Ettersom jeg kjøper single extensions er det ikke verdens undergang om fargen ikke er helt lik min egen, for den vil gli veldig godt inn i håret. Håret kostet meg ca 200 NOK, noe som er ca 10 % av pris i Norske butikker.

Jeg kjøpte av selgeren prettystyle2007 som har 99,5% positive tilbakemeldinger. Jeg falt på dette valge rett og slett på grunn av prisen. Jeg har aldri kjøpt extensions på før og hadde ikke mye å sammenligne med.

Sette det på
Ettersom dette er første gangen jeg har satt på extensions valgte jeg å ikke gjøre det på hjemme-måten. Jeg gikk til Leslie på Kolbotn torg og spurte om pris. Det kostet 800,- i timen å sette det på. Du kan sikkert få det billigere noen steder, men jeg ville ha de på med en gang. Jeg skal ikke forlenge håret mitt, jeg skal kun gjevne ut oppklippen jeg har forran, dermed trenger jeg ikke så mange lengder og ikke så lang tid.

Det tok litt under en time og jeg brukte 35 av lengdene jeg har kjøpt. Så til sammen kostet det hele med 1000 NOK og prisen hos en frisør ville vært mye mer enn det, om man skulle kjøpt og satt på håret i salongen.

Før og etter
Første bilde viser hvordan håret mitt forran er når jeg har tatt vekk alt det lange som er bakk. Bilde etter er når alt håret faller ned. Det blir nok litt forskjell å vise det på denne måten, men hovedpoenget mitt med å kjøpe extensions var at det korte foran ikke skulle hindre håret mitt i å se langt ut. Det er akkurat det jeg føler jeg har klart.

Behandling
– Du må gå til innkjøp av en naturbørste for å gre året. Dette kjøpte jeg på VITA for under 100-lappen.
– I tillegg må du ha en sensitiv shampoo anbefaler ebay-selgeren. Frisøren som satt de på sa jeg burde ha extensions-shampoo. Balsam må ikke brukes i festene.
– Håret kan se litt pistrete ut etter en dusj og hvis du har kjøpt rett hår, burde du rette ut håret etter dusjen, da blir det så godt som nytt.
– I tillegg har alle anbefalt meg å sove med flette, så jeg skal unngå floker. På denne måten holder også håret lenger. Håret kan vare i alt fra 2 uker til 1 år.

8 thoughts on “Extensions fra Ebay

  1. ååh, jeg vil ha extensions.. men jeg tror jeg ville hatt clip-ons kanskje. men jeg er så skeptisk.. det må jo være sånn ca umulig å finne helt riktig farge? jeg tror ikke jeg tør å kjøpe på internett.. og så er det så dyyrt.

    1. Jeg tok light golden blond på ebay, og de var litt lysere enn mitt hår, men det ser bare naturlig ut og blander seg lett!
      I tillegg er jo ebay dine billige, og de kan farges!
      Ooog! Hvis du vil gjøre det selv anbefaler jeg micro ringer! Ikke noe lim eller slitasje på håret! 🙂

      1. okei. for siden jeg ikke farger håret mitt og ikke har lyst til å måtte farge for at det skal passe, så kan jeg se for meg at det kan bli litt vanskelig med farge.. 😛

        er micro ringer clip ons? sånn at man kan ta de på og av? for jeg driver med så mye rart at jeg tror jeg må ha det så jeg ikke alltid må ha de i XD jeg tror jeg hadde blitt gal 😛

        og en ting til. har du kun extensions foran og bare ditt naturlige hår bak, eller har du begge dela?

      2. Micro ringer er ikke clip-on. Clip on må du ta av hver dag, men micro ringer er noe du fester og de kan sitte i 4 måneder, og brukes på nytt. Og de kan tas av og på. Men det kommer at på hvor flink man blir til å bruke «threading tool» som fløger med! Jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke hvor bra det er 😛
        Jeg har kun extensions forran ja, for der har jeg klipt opp håret, og da så ikke håret noe langt ut forfra 😛 Derfor jeg satt på ^^
        Clip ons har jeg hatt også, man blir litt lei av å sette det av og på….

Legg igjen en kommentar

