50 – Det nye 20

^^ Det var overskriften jeg ble enig om med en kompis om at denne posten skulle hete. Nettopp at du kan ha «ungdomsåra» når du er 50. La meg forklare.

Ungsomsåra når du er 20
Når du er 20, er det du  gjør (roughly), feste mest mulig, drikke mest mulig, huske minske mulig, ha sex med så mange som mulig, bruke så mye penger du kan, på ting du ikke bryr deg om.. Ja det er vel kanskje hovedsaken. Jeg sier ikke at man ikke skal fest, drikke, bruke penger og kose seg, men her er det jeg sier:

Viktig når du er 20:
Dette er kanskje de åra som er viktigst her i livet, du skal begynne å stå på egne bein. Du skal studere noe som kanskje er vanskelig, få deg en jobb du må prestere i. Du skal fikse alt sjøl, ordne deg leilighet, kanskje få deg et lån, kjøpe bil, spare til hus og alle sånne viktige ting. Dette gjør at kanksje ungdomslivet (som er skrevet om ovenfor) ødelegger for dette andre. Derfor:

Spar det:
La oss si du dropper «ungdomsåra» når du er 20 og sparer det til du er 50. Du kan istedet: gjøre kariere, fint få deg unger, fikse hus og bil før du er 30. Det vil si at når du er 50, har du ingen unger hjemme i huset, du er fri og fortsatt ung. MEN DU ER SMART. (Ja, du er dum når du er 20 og bruker alle pengene dine på crap og drikker deg ødelagt.) Så derfor:

Ung som 50:
Så når du er 50 og det bare er deg og ektemannen/kona, så har du liksom hele livet foran deg da. Jeg sier ikke at det er nå du skal feste deg gal og knullerundt. Det jeg sier er at nå er du smart nok så du ikke trenger. Nå kan du være KLOK samtidig som du har verden for dine føtter. Nå kan du bruke pengene dine på deg selv (for barna er jo flytta ut), du kan dra på ferie, kjøpe deg fine ting, ut å spise og tenke bare på deg og hva du har lyst til da. Du trenger ikke tenke på å spare BSU eller at du gjorde noe dumt i fylla dagen før og sitter med fylleangst hele uka. Du kan gjør alt du har lyst til, med litt mer vett i hue, samtidig som du får «alt» du ønsker deg da.

Jeg syns det høres ganske smart ut. ^^
Istedet for at ungdomsåra bare blir lenger og lenger, skyvi mer og mer utover alle andre åra i livet så kan man heller ta de etterpå. Når man har opplevd mer, har mer erfaring og har mer vett i hue. Ikke la 20 bli det nye 30, og så det nye 40: la det blir det nye 50 også er du «50» når du er 20. logisk.

2 thoughts on “50 – Det nye 20

  1. Dette høres egentlig veldig smart ut, så jeg er helt med på tankegangen din. Men så er tingen å få det realisert 😉 Jeg er 30 år og «glemte» å få meg en unge da jeg var 20…

    1. Haha, bra sagt. ^^ Ja det å få det ralisert er jo en ting.. Det er mange variabler som ikke er tatt med i denne teorien, gruppepress f.eks. Det er vell egentlig hovedsaken som påvirker de fleste til at dette ikke blir realisert ^^

Legg igjen en kommentar

