Eclipse

Jeg satte meg ned for å lese Eclipse igjen før jeg skulle begi meg ut på å se filmen. Dette gjør at jeg nå ikke klarte å la vær å skrive et innlegg om Eclipse som går på både boka og filmen, fordi jeg har ingen lyst overhode til å skille de to. Historien er historien.

Edward
Det at jeg leste boka igjen gjorde selvfølgelig så jeg falt pladask for Edward totalt igjen. For en fantastisk karakter. Jeg bare ELSKER han. Aldri har jeg «møtt» en så forståelsesfull person. Det tar litt tid, det skal boka ha. For Edward er en totalt dust i starten av historien som ikke lar Bella gjøre noe som helst. Han er for over-protective og obsessed av å passe på Bella og uroe seg for Bella at jenta blir jo helt klemt stakkar. Det er ikke rart hun sniker seg av gårde for å møte Jacob. Det tar en liten stund så godtar Edward at Bella må ha et liv og til og med at hun får besøke Jacob. Etter det godtar han jo alt. Så lenge Bella ber om det selv får hun til og med bli kysset av Jacob helt med Edward sin godkjennelse. Dette får meg til å spørre meg selv om han er dum eller bare romantisk? Han vil jo at Bella skal være lykkelig, no matter what. Selv når det innebærer å kysse Jacob. Det er et vanskelig dilemma. Men likevel skylder han ikke på Bella når hun står fast mellom to hun elsker og ender opp med å kysse Jacob. Han skjønner at hun ble lurt av Jacobs sine skittende triks og Bella er jo tross alt bare et menneske. Han er så skjønn ❤

Jacob
Jeg syns han er slem i denne historien. Han prøver å stjele Bella vekk fra en annen person. Han bruker skitne triks på å få det til og det er ikke noe attraktivt i det hele tatt. Jeg skjønner at han vil gjøre alt for å få Bella, alt for å få henne til å skjønne at hun elsker han. HAN MÅ DA SKJØNNE AT DET ER TIL INGEN NYTTE!! Selv om han får Bella til å kysse han, innse at hun elsker han, så skaper han bare flere knuste hjerter enn sitt eget. Bella blir jo helt fra seg av ødeleggelse og Edward må sitte å holde henne en hel natt fordi hun er helt knust. Bella har sagt til Jacob at det bare er Edward for henne. U-A-N-S-E-T-T. Take the point, Warewulf.

Bella
Stakkar Bella som finner seg i det merkeligste trekant-dramaet ever. En vampyr og en varulv. Jeg skjønner at hun har følelser for Jacob, det var jo han som reddet henne når Edward var idiot i New Moon. Det var Jacob som hjalp henne opp fra det mørke hullet hun var i, Jacob var støttespilleren hennes når Edward svek henne. Det er ikke rart hun sliter. Hun vil ikke være slem mot Jake, men hun elsker Edward mer sitt eget liv og selv ikke en bestevenn, som gjør alt rett, kan ikke overgå det. Hun er ubesluttsom og teit som må ha i både pose og sekk, men jenter er sånn. De vet ikke hva de vil og ville helst hatt alt hvis alle hadde vært med på det. Heldigvis klarer Bella å la Jacob gå. Bella hører sammen med Edward.

Filmen
Dette innlegget kan bli litt confusing for de som ikke har lest boka, men da får du nesten bare ta å lese boka. START PÅ DEN FØRSTE. Jeg tenkte å dele noen tanker om filmen også.. Jeg elsker filmatisering av bøker, jeg har forelsket meg i skuespillerne de har valgt til å spille karakterene vi har forelsket oss i så veldig. Alt dette er bra. Til og med Kristin Stewert liker jeg, hun har det bare gått oppover med siden første filmen. Likevel syns jeg denne filmen ble kort, kjedelig og uten følelser. Når man har en bok som er så stor som Eclipse, må man nesten velge bort noen scener, lage en sykt lang film, eller lage 2 filmer. Det har de ikke gjort i denne filmen. Så og si alle scener fra boka er med i filmen, det eneste problemer er at ALT er korta ned. Man går ikke i dybden på noen problemer, noen samtaler, noen tanker, tilbakeblikk eller noe. Det blir bare i overflaten alt sammen og det holder ikke for meg. New Moon står som den beste Twilightfilmen for meg.

Det var deilig å få sagt alt det. Takk.

Legg igjen en kommentar

