Pyramider i Kairo

Da jeg var i Egypt tenkte jeg at jeg MÅTTE få med meg pyramidene. Man drar liksom ikke til Egypt uten å se Pyramider. Så koste hva det koste ville satte jeg meg 6 timer på buss på natta for å komme meg fra Hurghada til Kairo. Det tok like lang tid tilbake igjen. Bussturen var grusom, langt, trangt og uten pute (takk Sunrise) så var det ikke veldig behagelig for nakken heller. Frem kom vi uansett og glad er jeg for det.

Turen var arrangert av Ving. Bussen hentet oss rett utenfor hotellet, tok oss med til Kairo, innom pyramider, panoramautsikt, Sphinxen, lunsj, et museum og en gull/papyrus butikk. For meg hadde det holdt med kun pyramidene og Sphinxen, men det hadde blitt en kort tur etter at man hadde sittet 6 timer på buss, så jeg skjønner jo at Ving vil la dagen bli lang.

Gisa Pyramidene
Vi var å så Gisa Pyramidene. Det var det reiselederen kaldte de. De er store, jeg like det, og vi fikk 1 hel time å ta bilder på, så det ble ganske mye forskjellige «turis-bilder» kan jeg fortelle. Jeg vil bare forberede alle som har tenkt seg til Egypt på en såpass lang busstur som den jeg tok. Det kostet ca 1000 kroner å være med på turen jeg var med på. Det var inkludert guiding og mat. Det går også an å bestille flytur (det tar ca 1 time) og kostet ca dobbelt så mye. Man kan også dra å se pyramidene uten å ha noen form for guide. Kjøp flybilett før du drar eller bussbilett i Egypt det er jo selvfølgelig mye billigere, men kanskje litt vanskeligere.

Lindy som tar på toppen av pyramiden ^^

Jeg som lener meg på Pyramiden ^^ (Bildetekst er ikke min sterkeste side :P)

Sphinxen ligger akkruat riktig for å beskytte Pyramiden bak!

4 thoughts on “Pyramider i Kairo

  1. Ååå.. Nå får jeg ikke bare litt lyst til å dra til Egypt heller da. Men det blir nok en stund til gitt. Får se om jeg kan ta det når jeg blir gammel og grå.. hehe..

    1. Hvorfor vente? Det er ganske billig nå skal du se! Og det som er best av alt, det er jo alltid varmt! Så du kan likesågodt dra om vinteren 😀

Legg igjen en kommentar

