Sunrise Select Garden Beach, Hurghada, Egypt

Akkurat ja, det er der jeg bodde. Hotellnavnet var enda lenger, men jeg tenkte å korte det ned. Jeg tilbrakte hele 2 uker i juni i Hurghada, med unntakk av en dagstur i Kairo. Tenkte å dele litt opplevelser av hotellet. Opplevelser fra Kairo og egypt ellers kommer i andre innlegg seinere. Jeg dro med en venninne, sov på dobbeltrom og all mat og drikke var inkludert i All-inclusive.

Hotellet

Hotellet ligger sammen med mange andre hoteller i New-Hurghada. Det er utrolig pent og det er alltid noen som går og fikser, på fliser, planter blomster, maler, you name it. Så det er hele tiden veldig pent. Rommet var stort, med balkong/terasse, to store senger som er ganske så harde.. Det er tv, safe og aircondition inkludert, pluss et kjøleskap med noe brus og vann. Kjøleskapet skulle bli fylt opp etter en uke, men det ble det ikke.

Maten

Det var veldig variasjon i maten. Stort utvalg var det også, men det var mye som jeg ikke turte å prøve fordi det så rart ut. Det var mange spisesteder, både al-a-carte og buffeer. Det var matsteder ved bassengene, på stranda og i egne restauranter på hotellområdet. Man kunne også spise på søster-hotellet som lå vegg-i-vegg.

Frokosten var den beste maten, her hadde de personlige omeletter, arme riddere, egg i alle slag, pølser, bønner, uendelig med frokostblanding, syltetøy, fersk frukt og en haug av kaker (her inkluderer croissants og doughnuts som man kan helle rendene sjokoladesaus over!!) det finnes også pannekaker med diverse tilbehør.

Middagene har forskjellige temaer; egyptisk, asiatisk, seafood, for å nevne noen. Det var mye å velge i, men mye av maten hadde lite smak. Det var flere som gikk i childrens-corner for å hente pommesfrites. Hotellet hadde også verdens tørreste kylling.

Men heldigvis reddet bassengrestauranten lunsjen. Her var det egen stor pizza ovn som stekte pizza etter ditt ønske med ingredienser. Du står i kø og det tar 5-10 min. Det var også en italiensk restaurant som har forskjellige menyer hver dag, med veldig god mat.

All-Innclusive

Jeg ble litt skuffet over innholdet på all-inclusiven etter missinformasjon fra Ving. Det sto at det skulle være både importerte og lokale drikkevarer. Det fantes ikke noe importert på hele hotellet og egyptisk sprit, vin og øl går det ikke an å drikke. Ikke for min del i hvertfall. Men til gjengjeld hadde de en av de beste iskaffene og eplejuicene jeg har smakt i mitt liv^^

Staffen

Det var noen av de hyggeligste menneskene som jobber på dette hotellet. Rengjøringspersonellet, bartenderne og livvaktene var fantastiske. Smiler, spør hvordan du har det, lærer seg navnet ditt, husker deg når du kommer. De husker også hva du pleier å bestille og kommer gjerne med dette til deg før du har sagt noe. Utrolig stas!

Likevel kunne det bli litt mye, etter ca 10 dager var vi lei, og alltid bli fortalt hvor vakre vi var, folk skulle lage drinker til oss, ta oss med på middag, på byen osv. Det var ikke profesjonelt på den måten.

Stranda

Det var mellom 50-500 meter til stranda. Det kom litt an på hvor man hadde hotellrom. Men det var ikke langt. Masse solstoler og parasoller å velge i mellom, noe som var fantastisk. Det var aldri fullt mens jeg var på ferie.

Det som var irriterende med staranda var alle selgerene. De var overalt! De skal ha deg med på spa, massasje, snorkling, dykking, bananaboat, you name it, de hadde det. Det kan bli veldig krevende å si nei til alle sammen. Men Sunrise har løsningen, det hadde nemlig noen små røde flagg du kunne henge opp der du lå som gjorde at selgerne ikke fikk lov til å komme bort til deg. Fantastisk løsning!

Bassenget

Det var flere basseng, et med høy musikk og sklier, et med bar i vannet og et hvor barn ikke var tillatt. Her kom det bartendere rundt og spurte om du vil ha noe å drikke, da var det bare å velge og vrake så kom de med det til deg. Det var variasjon i solstolene også etter hva du liker.  Man kan også gå over til Mamlouk, som var nabohotellet og bruke deres bassenger, mye større området! Store matsteder ved bassengene også, med mye utvalg.

Alt i alt

Hotellet hadde mye for pengene, det var herlig, varmt og alt var innen rekkevidde. Et perfekt all-inclusice-bli-på-hotellet-ferie. Akkurat det jeg ville ha. Likevel ble det litt lenge med 2 uker, rett og slett fordi egypterne ble for mye for oss.

Pizzabaren ved bassenget, med valg av fyll. Utrolig god.

Balkongutsikten vår, første dagen. Meg og Lindy på ferie.

2 thoughts on “Sunrise Select Garden Beach, Hurghada, Egypt

  1. Sv: Tusen takk 🙂 Jeg elsker å sette meg inn i merkevarebygging. Skikkelig nerd noen ganger… Sånn er det når jeg har studert reklame!

    Åhh.. Jeg har alltid ønsket å dra til Egypt. Så mye spennende historie. Jeg får begynne å spare, så kanskje jeg kan komme meg dit en dag 🙂

Legg igjen en kommentar

