Bokanmeldelse: The Short Second Life of Bree Tanner

Stehpenie Meyer er ute med sin 5. bok i Twilight serien. Dette er ikke en fortsettelse på historien, men en sidehistorie. Den kommer akkurat i rett tid, ettersom filmen, Eclipse, er ute om ca 1 uke. Historien i boken er nemlig historien til en jente vi så vidt får møte i Eclipse, Bree Tanner.

Bree Tanner er er «newborn» vampyr. Uten kontroll over egen blodlyst, skapt for å drepe. I eclipse får man ikke møte henne lenge, men det møte man får gir intrykk. På grunn av denne boka så får vi oppleve ungjenta lenger, vite hennes historie, kjenne til hvordan «newborn»-vampyrene lever.

Historien er kort, både i sidetall og i selve historien. Det tok meg ikke særlig mye mer enn 3 timer å lese den. Det var 3 gode timer. Med spenning, en liten kjærlighetshistorie og en fantastisk måte å følge vampyrer som ikke lever etter Voultori sine regler, enkelt fordi de ikke vet om Voultori.

Jeg kjøpte boka på Tanum for 200 kroner, det er noe av det dyreste jeg har sett, men jeg fikk boka med en gang i hvert fall, istedet for å vente på den i posten. Jeg foreslår at du leser boka før Eclipse kommer, så du vet om historien når du får møte Bree.

Jeg har nå tenkt til å lese Eclipse igjen, så jeg skal minne meg selv på hele historien hvor Bree møter hele gjengen med vegetarianer-vampyrer!

Legg igjen en kommentar

