Musikkanbefaling: Wakey!Wakey!

Hvis du har fulgt med på sesong 7 av One Tree Hill har du mest sannsynlig hørt om dette bandet, eller så har du ikke googla nok! Hvis du ikke har sett sesong 7 så burde du kanskje ikke lese videre, eller bare høre på musikken!

Grubbs, bartenderen på Tric har gjennom sesong 7  laget et album. I sesongfinalen får vi se hva CDen heter, «Almost everything I wish i said the last time I saw you». Jeg syns det er en fantastisk tittel på et album. Grubbs er vokalisten i bandet Wakey! Wakey! og flere av sangene de spiller er fremført i One Tree Hill, eller er sountrack gjennom de siste episodene.

Michael Grubbs har spesiel dialekt, spesiell musikk og fantastiske tekster. Det er piano og fiolin og musikken er veldig sterk.

De beste sangene:

– Almost Everything
– Dance so Good
– Light Outside

Albummet er virkelig verdt å høre på. Det er annerledes enn all annen musikk jeg hører på men er fantastisk.

Wakey!Wakey! – Almost Everything I Wish I Said The Last Time I Saw You

10 thoughts on “Musikkanbefaling: Wakey!Wakey!

  1. haha, jeg hører faktisk på got it all wrong nå 😛 jeg har hørt på han ganske lenge, siden han gav ut EPen sin.. (war sweater) det er noen bra sanger der og.. (blame you <3) men jeg trodde at Wakey!Wakey! egentlig bare er han? (men at han selvsagt har et turnerende band, på samme måte som f.eks. the rocket summer=bryce avary) han/de/whatever er sykt flink uansett, jeg elsker musikken og stemmen hans ^^ det er litt anderledes!

    1. Jeg trodde også det! Men leste litt på Last.fm og der sto det at de var et band selvom Michael Gubbs var vokalist og pianist (?) men at de kalte seg et band.

      mener at Bryce ikke sier han er et band?
      Det er det jeg mener å ha lest i hvertfall 😛
      Jeg hørte på War Sweater i sta, syns den var bra! Skal prøve meg på Blame you etterpå da!

      1. okei, men det kan godt hende. jeg skjønner meg aldri på sånne artister/band som har bare ett fjes. hvis du skjønner XD umulig å vite om de har liksom flere medlemmer enn bare ett. 😛

        men jeg tror ikke bryce sier han er et band nei.. men det er så forvirrende XD

      2. enig, er veldig forrvirrende ^^ Også syns jeg det er rart å ikke kalle det et band når man ikke har sitt eget navn som tittel! Men men, de får gjøre som de vil ^^

      1. Jeg synes bare at «Wakey! Wakey!» er bedre enn Pop-Emo-Rock-Bands som Paramore, Boys Like Girls eller 3!OH3! 😉

        (Yeah I was just able to practice some gradbøyning for my «Norsk 2»-exam on Monday 😀

        But I still can’t get the difference between «langt – lenger – lengst» & «lenge – lenger – lengst»)

      2. Jeg skjønner! 😉 Jeg har litt variert musikksmak!

        Langt <– How far something is.
        Lenge <– How much time has passed!
        The gradbøying is the same though.. so you have to hear the words in a sentence to get what word you hear 😉

Legg igjen en kommentar

