Photoshop testing

Jeg har så vidt begynt å lære med Photoshop. Faktisk så startet jeg i går. Jeg har prøvd flere ganger, men aldri fått det til så dermed har jeg gitt opp fort. I går fikk jeg litt hjelp av min venn Halvor så jeg «klarte» å klippe ut personer fra et bilde og sette personen over i et annet og fjerne noen fra et bilde. Jeg syns det var veldig spennende å teste nye ting.

Tenkte jeg bare skulle vise hvordan bilde ble etter at jeg hadde lekt meg en liten stund.

Lindy min bestevenninne er tatt ut fra et tidligere bilde fra Stranda (du kan se de bildene på flickr siden min). Hun er klippet ut og forminsket og jeg har fjernet mye av den «varme» fargen som var på henne fra kveldssol på stranda. I tillegg har jeg fjernet lyskasteren på gresset forran slottsfjellet, men siden jeg er n00b har jeg glemt å fjerne skyggen. Jeg har også laget en halvdårlig «skygge» bak Lindy for at det skal stemme litt overens med sola.

Jeg syns ikke det var så verst til å være første gangen, hva syns du?

4 thoughts on “Photoshop testing

  1. Det er egentlig veldig veldig bra gjort 😉
    Lindy har fortsatt litt vel mye «farge» i forhold til resten av bildet, som gjør at du står veldig ut 🙂

    Det hjelper veldig å bruke sponge tool i kantene hennes, når du zoomer inn vil det se helt feil ut etter sponge, men når du zoomer til vanlig str så blir det ekstremt bra.

    Skyggen likte jeg veldig godt egentlig, man tenker ikke over skyggen om man ikke vet at det er mekka på :p

    Regner med du har photoshop CS5, så når du skal klippe ut Lindy, gjerne bruk «masking» (google it), så slipper du at f.eks. høyre legg plutselig er en mørk flekk :p

    Men igjen, veldig bra, Karin 🙂
    Content – Aware er genial (lys kasteren)

    Spør om det er noe

    1. Lett å spørre når jeg ikke vet hvem du er 😛

      Jeg har CS3 faktisk, brukte Magnetic Tool for å klippe hu ut.. også prøvde jeg å gjerne litt saturation på Lindy (bilde som er tatt av hun har ektra saturation). Men virka som om det skjedde på hele bilde. Men som sagt, første gang.

      Masking, content – aware. Got it. Skal teste 😉

      1. Hvem jeg er for bli et spørsmålstegn, bare skriv her :p

        Masking har du i CS3, men content-aware er nytt i CS5.
        Anbefaler sterkt å gå til anskaffelse av CS5, alt er bedre, og om du har en litt tregere maskin (gjerne laptop) så jobber CS5 mye bedre enn CS3! 🙂

        Den andre grunnen til at du _må_ skaffe CS5 er,

        (video av content-aware)

        Lykke til, Karin 😀

Legg igjen en kommentar

