Facebook Privacy fungerer ikke!

Det har alltid vært mye tull med privatinnstillingene på facebook. Les f.eks på VG i dag Facebook selger deg til annonsører eller dagbladets Facebook misbruker dine private opplysninger for ca en uke siden. Så tenkte jeg å slenge meg på bølgen ettersom noe nytt har dukket opp på Home-pagen min den siste tiden.

Venner kommenterer på Venners venner

Ikke freak ut. Jeg skal forklare.
På din Home-Page har det dukket opp når venner kommenterer på sine venners status. Du får vite hva vennen din har skrevet på statusen, men du får i tillegg se hva vennen din sin venn sitt status var før han kommenterte. Se bilde. Dette er det som uroer meg. For jeg gikk nemlig inn på siden til min venns venn for å sjekke hva han delte med ikke-venner. Det var ingenting. Profil-bildet og hvem som er hans venner. That’s it.

Forklaring til bildet
Første ring viser statuset til vennen min sin venn. Ringen under er det vennen min har kommentert på det. I tillegg til å kunne set dette, kan jeg også se de andre vennenes kommentarer (som jeg ikke har lov til å se profilene til).

Så..
Jeg liker ikke at andre jeg ikke tillater at kan se statuset mitt kan se statuset mitt hvis de har venner som er venn med meg, som kommenterer på det! Jeg liker heller ikke at andre kan se hva jeg kommenterer på noen sitt status som de ikke er venn med. Dette er jo helt på tryne.

Er det noen som vet om det finnes noen slike innstillinger på Privacy Settings på facebook?

6 thoughts on “Facebook Privacy fungerer ikke!

    1. Jeg ser ikke helt hvordan det skal ha noe med saken å gjøre? Uansett hvor gode venner jeg har har de mest sansynlig venner jeg ikke har, som jeg ikke vil skal se alt jeg skriver på facebook!

    1. Nei det er ikke poenget. Jeg har jo stengt så ingen kan se min status. Poenget er hvis du er venn med noen som er venn med meg, og DE kommenterer på min status. Da får du sett det!

  1. Dette kan du styre selv under personvern innstillingene. Eksempel: personlig melding: der kan du velge mellom Alle, venner, venners venner, eller ingen.

    1. Det går ikke under der heller.. for jeg har alt på KUN venner…. Og det hadde tydeligvis min venns venn også, for jeg kunne ikke se noenting da jeg gikk på hans profil. Så det er ikke der heller..

Legg igjen en kommentar

