Brownies oppskrift på svensk!

Etter at jeg ikke fant noen broniesoppskrifter gjennom å søke på «Browniws» i vår fantastiske venn Google som ikke inneholdt mindre en en halv kilo sukker gikk jeg over til å søke på svensk. Dette blir da «kladdkaka». Min beste søk hittil i sommer. Jeg endte opp på en blogspot side som er dedikert til kladdkaka, den kan du finner her…

Oppskriften er veldig lett og inneholder varer de fleste har i sitt hus gjevnlig. Så har du lyst på virkelig gode, enkle bronies er det bare å ta frem mixern. Jeg har valgt å endre litt på den, så se paranteser!

Oppskrift

2 egg
3 dl sukker

–>Piskes til eggidosis.

3 (jeg brukte 4) Spiseskjeer kakao
2 dl mel (jeg brukte spelt mel og det fungerte utrolig godt).
1 spiseskje vaniljesukker (denne hoppet jeg glatt over).

–> Dette røres sammen og has deretter i egidosisen mens du rører.

1 dl flytende magarin

–> Dette har du da oppi til slutt.

Hiv alt dette i en ildfast form. Stek i 20 min på 175 grader, i midten av ovenen. (Jeg hadde den i nærmere 30 min)!.

6 thoughts on “Brownies oppskrift på svensk!

  1. det hørtes godt ut. jeg elsker brownies, særlig toro sin. det er min absolutte favorittkake xD men kanskje jeg må prøve å lage selv en gang og? disse så jo gode ut.. forresten kan du prøve å ta olje i stedet for margarin også, hvis du vil ha de sunnere. jeg bruker egentlig aldri smør i mat. i kaker og alt (dvs brownies for min del :P) bruker jeg bare olje, og det smaker minst like godt ^^

    (og i dag kjøpte jeg converse skoa på ebay, så nå gleder jeg meg veldig til de kommer :D)

    1. Åh! Så olje gjør samme nytta ja? Da skal jeg prøve det neste gang! Liker at kaker kan bli sunnere! Har bakt mye med fruktose istedet for sukker, men blir ikke helt det samme! Har ikke klart det enda i hvertfall!

      Håper conversa blir dritt bra da! Jeg har veldig lyst til å bestille meg et nytt par, men jeg tror jeg må vente litt! Jeg har et shoppe problem :p

  2. Hei, takk for fine baketips! Jeg var nettopp i ferd med å gå i gang med brownie baking, men ble helt deprimert når jeg så at jeg ikke hadde smør! Jeg hadde mest lyst til å gi opp, men så kom jeg over denne siden, der dere påviser at det er mulig å bruke olje i brownien!! Jeg prøver meg fram på kjøkkenet nå, uten vekt, men med nytt pågangmot! Tusen takk for hjelpen. Og at brownie baksten blir sunnere med olje, kan jo ik skade noen 😀

Legg igjen en kommentar

