Jeg er en strømpebukse-elsker!

Jeg har strømpebukser i alle farger og i flere mønster. Jeg har dessverre ikke nok klær til å bruke til alle mine flotte strømpebukser og leggings, at de støver ned. Men jo mer de syns, jo mer knæsj, og stæsj, jo flottere mener nå jeg.

Kort shorts og støvletter
Som regel bruker jeg strømpebukser med høye støvletter og shorts/skjørt, så ikke hele strømpebuksa synes, for det kan innimellom bli litt for mye farge for folk å se på. Da matcher jeg gjerne fargen på strømpebuksa med noe annet flott, som belter, hårbånd eller singletter. Dette ser du eksempel på bilde til venstre.
Strømpebukse som antrekk
Innimellom kan jeg bruke strømpebukser som selve antrekket. Da lar jeg resten av antrekket være nokså nøytralt, gjerne ensfarget for at strømpebuksa virkelig skal komme frem. Dette er antrekket med blå strømpebukse et eksempel på. Her bruker jeg enkel svart/grå kjole med en svart bolero.

Det er også lett å gjøre dette ved å bruke oversiza topper, helt ensfarga, nøytrale farger.

Du kan se tydeligere bilder, med hvor ting er kjøpt og merker på min Lookbook profil!

Jeans-Shorts med mønstrete strømpebukse
Med Jeans-shorts kan man gjøre så mye. På grunn av det nøytrale jeans-stoffet har du jo alle muligheter for dine føtter. Jeg syns det er en fantastisk mulighet å bruke de blomstrete strømpebuksene mine.

Bruker her et par enkle flats, som matcher cardiganen. Enkel singlett ettersom strømpebuksa er det viktigste.

Eller bruker jeg gjerne mønstrete strømpebukser på denne måten, med en enkel topp/t-shirt til.

 Jeg har skrevet et innlegg til om akkurat strømpebukser, det går mer på hvordan bruke kjoler og forskjellige sko for å lage komplette antrekk, med strømpebuksa. Dette kan du finne her !

28 thoughts on “Jeg er en strømpebukse-elsker!

  1. Så kult at du digger strømpebukser. Det er så fint å se jenter med det på. Moro å ta bilder av jentermed kule antrekk som fremhever strømpebuksen. Spesielt fint var det bilde på senga, hvor du har på blå strømpebukse. Det bilde ville vært rått med sort strømpebukse,40-60 den. Finest er blanke strømpebukser i 40-70 den (uten mønster) sorte, hvite, grå og mørk brun. Er veldig kult med jenter som har sort topp, kort shorts, sort strømpebukse og hvite sko. Følg opp denne bloggen 🙂

    1. Høres ut som du har skikkelig strømpebukse peiling ^^ Jeg har vurdert og gjøre om denne blogposten, med nye bilder og litt nye «triks», men jeg kommer aldri så langt.
      Men nå burde jeg vel revurdere! Takk for kommentar!

      1. Synes du burde det. Du har jo rette innstillingen og de perfekte bena for dette. Burde vært strømpebuksemodell du. Har ikke så mye peiling, men synes det er moro å ta bilder av nettopp slike antrekk. Er litt annerledes. Legg gjerne ut nye bilder, men behold for all del de gamle. Ermuligebs en liten nisje dette, men vet det er mange som liker atrømpebuksebilder. (med normale antrekk, ikke slaughty) trenger du innspill og ideér, så rop ut. Stå på du. Bra det. 🙂

  2. Hei! Kjempeflott med jenter som forstår å verdsette dette fantastiske plagget som strømpebukser er. Er selv mann, men liker å bruke strømpebukser selv. Bruker det når jeg danser ballett, men liker også å bruke det til hverdags, særlig i den kalde årstid. Er jo faktisk blitt mer vanlig med

  3. Obs, trykket visst på kommentar-knappen litt raskt. Skulle til å skrive at det er blitt vanlig med strømpebukser for menn nå. Hva synes du om at gutter menn også bruker dette superbehagelige plagget?

    1. Ja strømpebukser er fantastisk! 🙂
      Men at mannfolk bruker det har jeg faktisk ikke vært borti, tror jeg?
      Men om du danser balett er du vel vant med det! Får jeg spørre hva du kombinerer med strømpebuksa?

  4. Heisann! Når jeg danser ballett bruker man en slags susp under. Det heter vel egentlig dansebelte. Så er det en tykk strømpebukse da som viser linjene og bena slik at danselæreren skal se at du gjør ting riktig. Bruker da vanligvis sorte eller hudfargede strømper. Var prins i en forestilling til jul. Hadde da hvit skjorte og hvite strømpebukser og ballettsko. Følte meg skikkelig fin, selv om sikkert mange er uenig. Men du tenkte kanskje mer til hverdags? Ofte har jeg strømpebukse under buksene. De sitter jo så mye bedre og er utrolig mye mer behagelig enn stillongs. Har noen ganger brukt det under shorts. Tenkte nå på å bruke det under sykkeltights. Bruker en del sort, men har faktisk strømpiser i mange farger. Også røde og turkise slik som på bildet av deg. Kan forresten sjekke ut artikler med mantyhose. så ser du at strømpebukser også blir solgt til menn. Synes det er synd at det er så lite vanlig.

  5. Lite er mer sexy og deilig en en dame med strømpebukser. Om du har en type er han utrolig heldig. Fine bilder forresten.

  6. Har fått en kjempeide! Hva med å lage en video på youtube som omhandler strømpebukser? Hva du foretrekker, forskjellige typer, farger og sånn, og hva du kombinerer dem med?

  7. Strømpebukse-elsker… Det låter jo bare så bra. Du kler virklelig strømpebukser. Når skal du legge ut fler flotte bilder med kule strømpebukser??? Det er så flott å se på. Særlig med litt tykke, blanke og glatte. Sorte, blå, grå, hvite, mørk brune og røde (nå i førjulstiden.) Så kult at du virkelig liker dette plagget som er så fint å se på. behagelig virker det og… Blir helt satt ut når det brukes til korte overdeler og åpne sko, slik at så mye av stømpebuksen som mulig synes. Skulle gjerne visst hva du synes om å ha det på deg??? Stå på. 😉

    1. Jeg blir litt satt ut av at folk faktisk er sååå opptatt av strømpebukser ^^
      Jeg elsker det jeg! Det er ikke noe bedre enn å ha på seg noe som er stramt, men ikke trangt, om du skjønner? 😀
      Det er ikke sikkert det kommer så mange bilder av strømpebukser, jeg føler jeg må ha en grunn for å skrive om de liksom.. skal ikke bare poste strømpebukser for å poste det liksom. Det er lookbook.nu til for ^^

  8. Så kult at du er ei ordentlig strømpebukse-jente 🙂 Du har perfekte strømpebukseben og knall innstilling og holdning til dette plagget. Det er mange fler enn du tror som er opptatt av strømpebukser. Noen av det kinky slaget, men veldig mange av oss bare liker dette fantastiske, fine, spesiell, mystiske og behagelige plagget. Bare se litt rundt på nettet. only-opaques.com. pavelphoto.com osv. Der er det og mange normale strømpebuksebilder. Spesielt kult å lese at du elsker strømpebukser. Du sier det er stramt uten og være trangt. Det er og vel ganske behagelig??. Er i hvertfall behagelig å ta på. Har de 5 aller, aller beste strømpebuksebildene. De er fantastiske og spesielle. Det med deg i sort kjole og blå strømpebukse er nok blant topp 10. Det er og fint å ta bilder av jenter med strømpebukser og kule antrekk i ulike situasjoner og slik. Favortittene er strømpebukser som er blanke og glatte, ikke for tykke og ikke for tynne. Sorte, hvite, røde, blå, grå, rosa, lilla og gule. Noe av det spesielle er at det går i ett fra foten og opp. At litt hud skinner igjennom, og det er ekstra topp når så mye strømpebukse som mulig synes. Korte/skjørt/kort kjole og åpne sko. Toppers. Det er fint og spesielt når jenter har på dette, og når de oppå det hele liker det, da er det ekstra topp. Strømpebukser er og fint over gravid mave. Fremhever det hele liksom. Noen bruker strømpebukser bare til fest og spes. anledninger, men herlig at mange bruker det til hverdags. Man kan jo bare stirre og glo.- hehe. 🙂 Håper inderlig at du legger ut fler bilder, og skriver mer. Da blir nok mange veldig glade. Du med de bena og den holdningen burde virkelig ta dette videre. Du er jo godt i gang, og det blir nok massepress. Jeg skrev jo hva slags strømpebukser jeg og mange fler liker, men du gjør faktisk at til og med en blomstrete/mønstret blir fint. Fortsett å dele dine tanker, meninger og bilder med oss. 🙂

  9. Stemmer som lycra sier; er mange gutter som bruker det, men
    er nok ikke akkurat noe de prater om hehe. Har sett ørten innlegg
    på forum hvor de «åpner seg» og prater om det hehe. Bruker det
    selv. Bruker både tykke og tynne Du passa de veldig godt!

      1. Ja du har rett i at det dukker opp mye rart på nettet, men det er veldig mange menn som bruker damestrømper eller strømpebukser. Mange flere enn folk har peiling på. Finnes det noe mere behagelig å ha på da? Særlig under langbukser?

  10. Mulig du synes det, men strømpebukser er herlig på jenter. Du har jo selv lagt opp til det 🙂

      1. Du trenger ikke bli overrasket. Veldig mange elsker strømpebukser. Det er herlig, vakkert, unikt, pirrende og spesielt. Skulle ønske fler brukte det mer. Så i dag, midt på varme sommeren ei jente med hvitt kort skjørt, sort, blank strømpebukse i 60 den og hvite sko. Helt herig å se «off season.» det må være like deilig å ha på, som det er å se på. Legg ut fler strømpebuksebilder, og skriv mer om det. Vær så snill. 🙂

  11. 1 år siden jeg forstod og inrømmet jeg er transe. Brukt strømpebukser i mange år og elsker det og tights. Føler meg mere avslappet, ikke opphissende.

  12. Hei Karin, så flott at det er flere enn meg som elsker strømpebukser! Du bruker de fantastisk, og har flotte ben til det!
    Jeg er en gutt på 34, og prøver å finne antrekk der jeg også kan bruke strømpebukser, men det er ikke så lett.
    Bruker det til shortser ute på shopping og slikt, men har også brukt det sammen med jeans og pumps ute på byen.
    Har du noen tips kanskje?

    Flott blogg,
    Vantage.

Legg igjen en kommentar

