Billige Converse

Ebay er et fantastisk sted, som jeg har sagt mange ganger.Her kan du for eksempel kjøpe Converse sko til en billig penge. Både High-tops og Low-tops får du for under 200 kroner, under toll-grensa med andre ord.

Link til converse-selger på Ebay.

Jeg vet det er litt «risky» å linke til en ebay selger, ettersom utvalget hos selgere forandrer seg hele tiden. Men det er bare å søke på Converse All Stars så finner du masse. Er det bilde av mange sko ved siden av den som selger, slik som bilde til venstre er det gjerne en selger som har forskjellige sko på lager, dermed også en som er seriøs.

Top Rated Seller
Det finnes mange rare selgere på Ebay, som selger brukt, gammelt og ting som ikke er helt som du tenker deg. Hvis du finner en selger som har merke til venstre ved siden av seg, er du ganske sikra en god handel.

Pris
Converssko prisen ligger i skrivende stund på rundt $30, dette er 180 kroner ca, med dagen kurs. Som regel inneholder dette frakt også. Som på bilde over viser en liten orange sticker «Free shipping». Hvis du finner billigere sko, har de sikkert en frakt pris, men det blir akkurat det samme. Jeg fikk mine siste sko for $24,99, ca 150 kroner.

Er det sikkert? ekte?
Alle converse blir lagt i kina. Jeg vil tro (jeg vet ikke) at skoene er billigere fordi de ikke går innom en mellom-mann i usa, europa eller på urban, men blir solgt direkte fra lager i Kina. Dette er min teori.
Varene er ekte, det er ikke lov å selge kopier på Ebay. Ebay er veldig flinke til å luke ut falske ting!

Sendetid
Det er forskjellig sendetid på de fleste selgere, men likevell pleier det å ligge på 2-4 uker fra Kina til Norge.

edit: Jeg har mottat skoene, har skrevet et eget innlegg med bilder og kommentarer til kjøpet. Veldig fornøyd! 🙂 Innlegget finner du her ->> Converse fra Ebay <<-

55 thoughts on “Billige Converse

  1. JEG HAR HATT LYST TIL Å KJØPE NYE CONVERSE. og under 200 kr :0 :0 men når de har fri shipping, er det til hele verden, også norge?

    kanskje dette blir den dagen jeg begynner å handle på ebay :O (det var vel bare et spørsmål om tid.. :P)

    1. Free shipping worldwide er jo til Norge og ja. Akkurat den linken jeg har tatt med her er det! Så.. det er bare å løpe å kjøpe ^^ farlige saker!

  2. Jeg kom over denne selgeren for ikke så alt for lenge siden, og jeg må si det frister virkelig å bestille!
    Jeg må bare finne ut hvilken størelse jeg må ha først:p

    1. hehe, gå i en annen butikk i Norge å test størrelser! Jeg bruker en størrelse mindre i converse! Fordi de utvider seg så fort!
      Jeg ELSKER ebay!

      1. Ja, jeg har planlagt og gjøre det lenge, er bare ikke så lett å få tiden til butikker:p
        Jeg elsker også ebay! Man finner alt!:p

      2. Ja, også er det liksom så lett. Man trykker bare på noe knapper, og vips er alt bra ^^ Jeg har 40 i alle sko, og bruker 8(jente størrelse) og 6(guttestørrelse) i Converse, noe som er 39 🙂

  3. Ja det er nesten altfor lett! Jeg bruker penger jeg ikke har hele tiden jeg;)
    Jeg føler at føttene mine er veldig variable. Enkelte dager passer de 40, mens enkelte dager passer de 41, en sjelden gang innimellom må jeg helt opp i 42..:S

    1. Mije, jeg skal si ifra når jeg får de veit du! 🙂 Men Ebay er veldig kvalitetsikra, hvis man ikke får varene sine gir Ebay pengene tilbake, og hvis man kjøper av riktige selger med mange salg og positive tilbakemeldinger burde alt gå bra! Men jeg skal si ifra når jeg får de! 🙂

  4. Men jeg lurer på en liten ting… Bør jeg ta størrelse 39 eller 40? Jeg bruker 39 og 39, 5. Du sier jo at de utvider seg fort? Ofte er 39 alt for små og 40 alt for store, så jeg lurer på hva dere synes jeg bør velge. (:

    1. Jeg bruker _alltid_ 40 i sko! Men i converse bruker jeg 39! Og converse sier det selv, velg en størrelse mindre enn du pleier! 🙂

  5. Jeg har bare en liten spørsmål!..
    Jeg gikk inn på Ebay og skulle til å kjøpe nye converse, først kom det på at det kosta 19,99 dollar..
    og senere kom det inn på 15 dollar
    hva koster det egentlig?

    1. Det er forskjellige priser fra selger til selger! Men det kan hende du har sett prisen i dollar først også blir det gjort om til pund etterpå? Det pleier de å gjøre og det blir mindre med pund 🙂

  6. hehe, Takk…
    men jeg her ett spørsmål til jeg hehe!.
    hva er confirmations code?, den lar meg ikke komme inn på ebay selv om jeg har registrert meg

  7. Hei..
    Ebay er et kjempe bra nettside sted!
    Jeg bestillte converse sko, og de var kjempe kule!
    Men jeg bare lurer på hvor mange dager det tar hvis man bor i tønsberg?
    🙂

    1. Det tar nesten 4 uker uansett hvor i Norge du bor. Det kommer også an på hvor de sender ifra, men jeg regner ikke med å ha ting før det har gått 4 uker i hvertfall. Men noe mer enn det burde det ikke ta 🙂

  8. Hei, jeg bestillte ting på ebay, men jeg tenkte på en ting.
    kommer den rett hjem eller går den til no poststed først?
    De bare spørr om adress.
    Tar deg 4 uker eller kan det ta minde eller mer tid?

    1. Den kommer rett i postkassa di hvis det er plass til den, ellers går den til posthuset ditt 🙂
      Mye jeg har bestilt har tatt kortere tid, helt ned i 1 uke! Men aldri lenger 🙂

  9. Hei:)
    Jeg bestillte 18.august, det er da pengene har gått fra kontoen ivertfall:P
    også bor jeg i Tønsberg (litt utta for)
    kommer den i september eller lengere? tror du?:)

    1. Jeg ville ikke forventa de før i midten av august i hvertfall! Kinesisk billig-post er ikke det som går kjappest! Det er jo også grunnen til at det er så billig 🙂 Men hvis de ikke har kommet innen 15 september ville jeg kontakta selger 🙂

    1. Uff, det var da kjipt. Tror du år hatt veldig uflaks?
      eBay jobber veldig med å få vekk uekte merker fra siden deres, ettersom det ikke er lov å selge kopier!
      Men så er jo faktisk merke klistra på på de orginale converse skoene også, men de burde jo ikke falle av da:/

  10. hei!

    Disse skoa er garantert fake, kjøpte et par i fjor og de datt i fra hverandre etter 3 bruk. (Dette er skoa til 24,99 inkl. frakt)
    Ekte Converse blir så vidt jeg vet laget i Vietnam.

    Greit nok er det billig, men de er ikke verdt penga. Det er forresten en haug med uekte varer på ebay. En selger som her et uavgrenset utvalg, med sko i alle størrelser og farger, selger som regel uekte vare. Står en del om dette på Ebays egen side.

    1. Veldig godt tips!
      Man burde se an selgerene selvfølgelig! Det er ikke alle eBay klarer å luke ut, men jeg har hatt god erfaring med eBay sin jobb med å fjerne de som selger fake!
      De skoene jeg mottok var i hvertfall så ekte at jeg ikke ser noen forskjell på de, kvaliteten er god også 🙂

    1. Nei nei! Langt i fra! Det er mange «butikker» der som faktisk selger helt nye ting! Det er verdt å ta en titt, men husk og hak av for «new» og ikke «used» når du søker!

  11. Hei leter etter et størrelse kart, har funnet mange men alle er forskjellig. Bruker til vanlig 39 i sko og prøvde noen converse i butikken i dag på de sto det str 5.5 som der tilsvarte en str 38. Er så usikker på hva som er rett, har du noen tips? 🙂

    1. jeg bruker ALLTID 40 i sko, men i converse bruker jeg 6, som tilsvarer 39.
      Det er vanlig at man bruker en størrelse mindre i converse 🙂 Så det høres helt riktig ut at du skal ha 5.5 🙂

    1. Jeg har hatt vanskeligheter med å finne jeg også, tror Ebay har strammet inn på «juks» i det siste og at de kanskje ikke regner det som ekte sko, eller stjålet varer.. Umulig å si ^^

      1. det var dumt 😦 jeg kjøper også mye fra ebay ellers! første gangene jeg kjøpte, da husker jeg at de fortsatt hadde det, men det var jo så idiotisk av meg og ikke kjøpe da.. husker til å med det bildet, haha! jeg husker jeg la det i ‘ønskelista’ på ebay, men det blir jo fjernet om det ikke er tilgjengelig lenger.. du har ikke ideer om andre mulige steder de kan selger converse billige? 🙂 tusen takk for svar forresten! selv om det er 2 år siden du skrev dette :p

      2. Jeg har funnet en del lugubre kinesiske nettsider som selger billige merke-sko. Testes mange og funnet masse dritt. Jeg tror ikke jeg ville anbefalt noen av de faktisk. Sist endte jeg opp med å få en helt annen størrelse enn jeg hadde bestilt, og de bare hadde klistret et klistremerke meg min størrelse over størrelsen på skoen!

        Eneste jeg kan si er at du må ikke kjøpe noe sted med mindre du kan betale med paypal! 🙂

    1. Alle selgere pleier å ha size-convertion-charts. 🙂 Og det kommer helt an på om de selger i jente eller gutte størrelser. Jeg bruker Women Us size 8 i converse. Det tilsvarer 39, som jeg kun bruker i converse, ellers bruker jeg 40 i alle andre sko! 🙂

Legg igjen en kommentar

