Filmanmeldelse: Remember Me

Kort om filmen:
En romantisk drama med Robert Pattionson, Emile de Ravin og Pierce Brosnan. Vi møter Tyler fra en familie som sliter med en storebror som har tatt selvmord, faren bare jobber og lillesøstra i familien blir mobba på skolen fordi hun er annerledes.

Tyler blir lagt stygt mot panseret på en bil av en politimann fordi han snakker til han, i det filmen starter. Fort får han vite at denne politimannen har en datter, på hans alder. Planen blir å forføre henne, for å la det ende ille. Denne jenta er Ally. Datter av politi, med en mor som ble myrdet. Faren er kontrollsyk og dette går utover forholdet til dattera.

Så følger kjærligheten mellom Ally og Tyler, begge deres familieliv og dramaet dette medfører.

Min mening
Filmen er fantastisk, overraskende og rørende. Alt en film skal være for å gjøre det bra. Jeg skal ærlig innrømme at jeg dro for å se denne filmen av en grunn, han heter Robert Pattinson. Jeg fikk så mye mer i retur. Det var en opplevelse å se denne filmen.

Skuespillerne
Det er en skikkelig god blanding av skuespillere i filmen. Emilie fra Lost, vår kjære Robert Pattinson og Pierce Brosnan. Emilie og Robert spiller veldig godt sammen og man ser de har kjemi. Pierce Brosnan kan man jo ikke klage på og forandringen hans i filmen er utrolig. En annen jente jeg vil påpeke er lillesøstra som spilles av Ruby Jerins, hun er overraskende lik Haley fra ”The Sixth Sence” og gjør en like god jobb spør du meg. Spesiell, troverdig og søt.

Overraskende
Filmen er overraskende flere steder, dette er noe som gjør filmer bra spør du meg. Man kan på en måte føle at det skal skje noe, i hvordan filmingen er, musikken og slike ting, men når du likevel blir overaska, da er det bra.

Alle bør se den
Jeg vet at mange gutter ikke vil se denne filmen, kun av den grunn at det er ”Edward Cullen” som spiller hovedrollen, men det er absolutt grunnen for at dere burde dra. Se han i noe annet enn sukkersøte Edward som er alle jenters drøm. Den er tøff, søt, trist, fin og den handler om kjærlighet, familie, savn, vennskap. Jeg syns filmen hadde alt og at alle burde se den.

Jeg gir den 9/10. Egentlig vet jeg ikke hvorfor den ikke får 10, men det er veldig få filmer som får 10 av meg ^^ Kanskje jeg skifter mening når jeg får sett den igjen.

2 thoughts on “Filmanmeldelse: Remember Me

Legg igjen en kommentar

