Ryanair tiden min er forbi?

Jeg har hatt sinnsykt mange opplevelser og reiser på grunn av Ryanair. Det virker nå som om Ryanair ikke vil ha flere passasjerer, når det koster ekstra penger bare å være med flyet, som VG skriver. I juli og august (hvor det alltid er dyrere å reise med Ryanair uansett) har de lagt til ekstra gebyrer for å ha med seg bagasje.

Uansett hvor mange gebyrer Ryanair har hatt tidligere, Priority Boarding, for tung bagasje, for mange vesker, pose fra TaxFree og lignende har jeg alltid klart å komme meg utenom disse gebyrene.

Turene mine har som regel ikke vært så langt unna, Glasgow og London har vært besøkt en del. Turene har variert på lengde, alt fra dagstur til langhelg. Bagasjen har variert på størrelse, innsjekket bagasje har skjedd sjeldent, jeg har dratt med tom trillekoffert (som passer RyanAir sine mål perfekt) som håndbagasje eller jeg har kun reist over med en sideveske/håndveske (slik som bilde til venstre viser).

Shopping uten ekstra gebyr
Jeg har dratt over til London med helt tom bagasje. Deretter har jeg rett og slett fylt opp bagasjen med klær. Det har også hendt at jeg har kledd på meg lag-på-lag med nyinnkjøpte klær fordi det ikke har vært mer plass i bagasjen, eller at bagasjen har vært for tung.

Dagstur for konsert
Jeg har dratt over på dagtid, med kun en veske i hånda. I veska har det vært en lommebok, pass og konsertbillett. Dette er en utrolig spennende måte å dra på konsert på, hvor du får plutselig en hel reise ut av det.

På grunn av at jeg aldri har med meg noe bagasje, trenger jeg ikke betale gebyr for å sjekke inn.

Jeg har flydd med Ryanair lenge. Prisene for å betale med kort har gått opp. Ikke det at det skulle kosta penger å betale med kort, ettersom du ikke har noe annet valg. Uansett, jeg har hatt billetter ned i 52 kroner t/r London, inkludert alle gebyrer og avgifter. Det var en annen Ryanair enn den vi har nå.

Strengere sjekker på flyplasser, gjør at tider da jeg trava gjennom sikkerhetkontroller, flyplassen og inn på flyet med trillekoffert, håndveske og kamera er forbi. Jeg må kanskje se meg slått av Ryanair, å være takknemlig for de mange korte og billige turene jeg har hatt med dem.

Legg igjen en kommentar

