Bo billig i London

Jeg har vært i London flere ganger enn jeg kan telle nå. Jeg har bodd på flere steder, av forskjellig standard.  Hosteller har vært mitt hovedbosted, på grunn av pris, men det finnes veldig mye dårlig hosteller, som er billig men ureinslig og med dårlig beliggenhet. Derfor tenkte jeg at jeg kunne dele med dere mitt favoritt hostell, som ligger veldig sentralt i London.

Piccadilly Backpackers Hostel
(http://www.piccadillyhotel.net/)

Dette er hostellet jeg går tilbake til når jeg skal til London, hvis hovedoppgaven min er shopping. Hostellet ligger veldig sentralt og gjør det perfekt til akkurat dette.

I NÆRHETEN

Det er gåavstand til Oxfordstreet (ca 1 km), hoved shoppinggata i London. I tillegg ligger hostellet rett ved Piccadilly Circus: Her ligger det flere utesteder og butikker. Greit hvis du har tenkt deg ut en kveld, da kan du gå hjem.
Leicester Square er også rett i nærheten, hvor det finnes flere kinoer. Dette er gjerne her kjendiser er for premierer!
Soho er også rett rundt hjørnet, med flere restauranter til en billig penge.  I tillegg til Soho er det både Pizza Hut, TGI Friday’s og flere steakhouse i kort avstand til hostellet.
Ripley’s Believe it or not museumet er bare 5-10 mins gange fra hostellet.
For is-elskere, er det en egen Ben&Jerrys kiosk på Leicester Square og det er ikke mer enn 500m til nærmeste Starbucks!

FRA UNDERGRUNNEN

Gå ut av undergrunnen så du står utenfor BOOTS (det er umulig å ikke se det). Se mot Bootsbutikken, og følg veien til venstre og følg veien 200-400 meter. Forbi en DoughNut butikk. Det kommer en vei til høyre, gå forbi denne. Så kommer et teater, Der hvor det er en gul inngang er det en dør og skilte Piccadilly Backpackers.  Velkommen hjem! (Du ser det på bildet).

På hostellet

Det er mulighet for å spise frokost på hostellet, dette koster noe penger. Det er snakk om 2-3 pund (20-30 kr) for en stor egg og bacon tallerken.  Du kan også kjøpe toast, syltetøy, frokostblandinger, muffin m. m.

Håndkle kan leies for 2 pund og sengetøy er inkludert i prisen.

Det er skap på rommene, så du kan oppbevare sakene dine. Du må ha med egen hengelås!

Staffet på hostellet arrangerer egne ”vi skal ut å drikke” turer, med clubbing for mindre pris, eller pub-crawl. Skal du være med ut, ville jeg anbefalt alle andre dager enn lørdag! Lørdager er det stappfullt og ubehagelig, mens det fortsatt er mange folk alle andre dager i uka!

Priser

Bestill biletter tidlig, det blir fort fullt! Det som er veldig positivt med dette hostellet er at det er gratis å avbestille, du må ikke betale noenting før du kommer til hostellet. Så det er bedre å bestille for å så avbestille!

Det finnes rom for alle mengder mennesker. Jeg har bodd på både 12 og 6 personer rom. Det er billigere jo flere du er på rommet. Mitt tips: Hvis du ikke skal fylle rommet (altså, at 6 personer drar sammen og der

e bor på et 6 personers rom) så bo likeså godt på 20 personers rom. Du merker ikke noe forskjell på om det er rom for 12 eller et rom for 6, og det er billigere. 10 personer rom starter på 12 pund (som er ca 120 kroner), og det er selvfølgelig dyrere å bo i helgene enn det er på hverdagene!

Håper noe av dette kom til nytte! Spør meg gjerne om det er noe mer du lurer på!
Alle bi
ldene er hentet fra Piccadilly Backpackers flickr side, du kommer dit ved å trykke på bilene!

4 thoughts on “Bo billig i London

  1. De nektet å låne oss håndkler, ble bare oppgitt når vi spurte, enda vi sa vi hadde lest på deres egen nettside at de leide det ut. Ingen av de ansatte smilte til oss når vi spurte om noe, og vi møtte to jenter som var relativt fortvilte dagen de skulle dra, for de hadde bagasjen sin på oppbevaring der (luggage room) men de ville ikke åpne opp for dem slik at de kunne få bagasjen sin. og disse jentene skulle rekke et tog!! det var skittent på doene og i dusjen. og halvparten av doene var ute av stand. Det lå veldig sentralt til, men der stopper egentlig det positive med piccadilly backpackers…

    1. Åj så rart at du hadde en så dårlig opplevelse:( det har jeg ikke opplevd på noen av gangene mine der, vi har alltid fått leie håndkle og jeg syns staffen er den koseligste!

      Håper du finner et bedre sted neste gang da 🙂

  2. Men jeg skjønner ingenting her, er det virkelig slik at det er gratis å bo her? Jeg søkte på online bookingsystemet de hadde, da kom det opp flere rom hvor det sto «totalt stay 0»

Legg igjen en kommentar

