Bokanmeldelse: Dear John av Nicholas Sparks

Tema: Boken handler om ekte kjærlighet, hvordan takle savn, kjærlighet og hjertesorg. Den tar også for seg vennskap, familieforhold.

Synopsis: John møter Savannah når han er hjemme på 2 ukers permisjon fra militæret. Han er stasjonert i Tyskland og er hjemme hos faren i Usa. Han og faren har et vanskelig forhold, fordi faren er veldig spesiell og vanskelig å prate med. Savannah og John forelsker seg veldig uventet og fort, og det blir trist når John skal tilbake til militæret. Der skal han egentlig bare være 1 år til, men så skjer plutselig ulykken 11. sepember 2001 og han verver seg for 2 år til. Dette gjør forholdet til Savannah vanskelig.

Min mening: Boka er fantastisk! Den fikk meg til å gråte, hulke, le, smile. Den fikk meg virkelig til å forstå og føle forelskelsen mellom de to personene. Jeg fikk være med på det voksende forholdet til John og faren. Den rørte virkelig med meg og var en bok jeg absolutt ikke ville legge fra meg. Har du lyst på litt følelser, litt tårer og romantikk er dette en helt perfekt bok!

Blir film! 7. mai kommer denne boka på film i Norge. Selvom den allerede er ute i USA er jo Norge som kjent litt treige. Så nå har du noen måneder på deg å få lest en bok før filmen kommer! I filmen spiller Channing Tatum og Amanda Seyfried, så dette må bli bra!

2 thoughts on “Bokanmeldelse: Dear John av Nicholas Sparks

    1. Jeg syns den var veldig tenåringsvennlig! Og hvis du kommer deg gjennom første bok har du liksom møtt på alle de nye ordene du kommer til å gjøre gjennom serien! Og da erdu good to go!

Legg igjen en kommentar

