Musikkanmeldelse: Almost Alice – Varierte Artister

Inspirert av Alice
Dette er en CD satt sammen av flere band og artister med det samme teamet. Almost Alice CD CoverAlle skulle lage sanger inspirert av filmen. Det er veldig mange forskjellig artister på cden.  Både kjente kjente pop band og artister som Avril Lavigne og Metro Station,  til alternativ Rock litt under radaren som Motion City Soundtrack og The All-American Rejects. Sangene varierer fra pop til rock av alle slag, myk og hard, med noen hint av RnB og HipHop.

Temaene tatt opp gjennom sangene varierer ikke bare i sjanger, men også i synsvinkel og tema. Noen har valgt å se historien fra kaninen, som lurer Alice ned i hullet, sin synsvinkel, sånn som 3OH!3 har gjort, eller gjennom Alice slik som Avril.

Kerli
Den store overraskelsen for meg var Kerli fra Estland. I Norge er hun lite kjent og debut albummet hennes ”Love is Dead” er ikke engang tilgjengelig for Norge gjennom Spotify. Sangen hennes er energisk, melogisk og fengende.  Settingen hun har valgt er teselskapet Alice er med på og sangen har dermed fått navnet ”Tea Party”.

Min mening
Jeg syns det er en god blanding musikk på CDen som gjør at det er noe for alle. Jeg tror neppe noen vil like alle sangene, ettersom det er så mye forskjellig. Dette er nok ikke poenget uansett, heller det at man kan høre på musikk om en fantastisk historie som nettopp har kommer på film (igjen).

Mine personlige favoritter på denne CDen er sangene ”The Poison” av The All-American Rejects og ”Alice” av Avril Lavigne. Avril med sin fantastiske stemme, med lange såre noter og Tyson Ritter med en rørende og nydelig tekst. Samtidig var 3OH!3 sangen veldig forfriskende, noe jeg vil synge til og sangen minner meg litt om Aqua.

Alt i alt, en kjempe bra CD! Mange artister jeg liker, enda flere sanger jeg liker og det er alltid gøy med noen overaskelser!

Spotify link: Various Artists – Almost Alice
Hjemmeside med smakebit: http://www.almostalicemusic.com/

Legg igjen en kommentar

