Lyst på microdermal?

Vet du ikke hva en microdemal er sier du? Vell, det er en piercing (kirurgisk ingrep kaller noen det), som har en liten plate festet til seg, som blir presset inn under huden. Ut i fra den, stikker det en liten stang hvor man skrur en diamant oppi. Og vips, du har en fin diamant på kinnet (eller ryggen, leggen.. de kan så og si festes overalt).

Vell, det jeg skal frem til da, er at denne har jeg nå fjernet. Etter nesten 12 måneder med verk, vondt, «uff jeg kom borti» og generellt plage bestemte jeg meg for å ta den ut. Den begynte i tillegg å vokse ut av huden. Det er ikke særlig delikat. Den var også ofte blå/lilla og fikk sår.

Har du tenkt til å ta en, følt meg videre:

Microdermal piercing
Plassering: Velg et sted hvor du ikke kommer borti den hele tiden, eller det er noe som gnager inntil. Som f.eks buksekanter eller smykker. Velg også et sted hvor det er litt extra hud, ikke tynn og sår hur. Dumme steder er, håndledd, ved øyet, kragebeinet og lignende. Dette er fordi det er mindre for piercingen og gru seg fast i, det mindre å ta tak i og lettere å gro ut.

Gjør det vondt: Å ta den, tok 15 sekunder. Det kløyp litt (fordi en tang blir brukt til å dra opp huden) og så kommer et stikk. Det hele var gjort på overaskende kort tid og så godt som smertefritt. Jeg vet folk har forskjellig smerteterskel og det gjør helt sikkert vondere noen steder.

Sammenlignet med andre piercinger jeg har (tunga, navelen og leppa) syns jeg den var en av de minst vonde).

Hvordan fjerner man den? Jo nå skal du høre, dette var det jeg opplevde i dag. Den beste måten å gjøre det på, så man får minst mulig arr er å NAPPE den ut. Da tar pierceren rett og slett en tang, ber deg puste godt inn, og så nappes den ut.
Det kan også skjæres et lite snitt i huden, for at den skal komme lettere ut. Dette gjør ca like vondt, i tillegg til at man får større arr.

Etterpå: Etter at piercingen er fjernet må jeg bruke så varmt vann jeg klarer i dusjen og massere såret. Dette gjør så såret gror fortere. I tillegg skal det smøres på sårsalve.

Så til slutt, jeg ELSKET (les: <3<3) min microdermal. Jeg er frytelig lei meg for at det ikke gikk bra med den.
Jeg vil også påpeke at dette ikke er noen fasit, dette er kun et tips etter egen erfaring og prat med venninne (som har hatt på hånda og kragebeinet, og har en under navelen).

3 thoughts on “Lyst på microdermal?

Legg igjen en kommentar

